• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65033
+
-

بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تجهیز می‌شوند

اخبار استان
بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تجهیز می‌شوند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که بهره‌برداری کامل از 2 بیمارستان بزرگ یاسوج و ۳۲ تخت‌خوابی باشت جزو دغدغه‌ها است گفت: برخی تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان با ارزش افزون بر ۱۱ میلیارد ریال خریداری شده است. به گزارش تسنیم، «غلامعباس سبز» افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران ارشد حوزه بهداشت و درمان استان بهره‌برداری کامل از تمامی بخش‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی افتتاح‌شده در سال‌های اخیر از جمله بیمارستان 296 تخت‌خوابی یاسوج، 32 تخت‌خوابی باشت و اورژانس دهدشت است.

وی عنوان کرد: سری جدیدی از تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان 296 تخت‌خوابی شهید جلیل یاسوج، 32 تخت‌خوابی باشت، بی‌بی حکیمه و اورژانس دهدشت با مبلغی افزون ‌بر 11 میلیارد ریال با پیگیری سرپرست دانشگاه خریداری شده است.سبز ابراز کرد: این تجهیزات شامل 2 دستگاه ونتیلاتور نوزاد، 4 دستگاه ونتیلاتور پرتابل، یک دستگاه میکروسکوپ جراحی چشم، یک دستگاه میکروسکوپ جراحی ‌ای.ان.تی، یک دستگاه ست لاپارسکوپ، یک دستگاه اکوکاردیوگراف، 2 دستگاه انکوباتورمولتی گاز، یک دستگاه پالس اکسی‌متر دیجیتال، 4 دستگاه تخت احیای نوزاد، 11 دستگاه پمپ سرنگ و یک دستگاه الکترولیت آنالایز بوده است.

وی با بیان این‌که به‌زودی این اقلام بین مراکز درمانی توزیع می‌شود ادامه داد: برای رفع کمبود تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها پیگیر هستیم و اقلام مورد نیاز را تهیه می‌کنیم و در اختیار این مراکز قرار می‌دهیم. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این تجهیزات تحویل انبار دانشگاه داده شده است و به‌زودی به بیمارستان‌های استان تحویل داده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید