• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65045
+
-

تابستان بانشاط شیراز

معاون شهردار: ویژه‌برنامه‌های فصل تابستان با رویکرد توسعه فرهنگ عمومی و گردشگری اجرا می‌شود

مدیریت شهری
تابستان بانشاط شیراز

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام کرد که ویژه‌برنامه‌های فصل تابستان در حوزه‌های مختلف این سازمان بر پایه توسعه فرهنگ عمومی و گردشگری شهر شیراز اجرا خواهد شد. به گزارش ایسنا، «ابراهیم گشتاسبی راد» در یک کنفرانس خبری با اشاره به ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در فصل تابستان بیان کرد: پر کردن اوقات فراغت شهروندان در رده‌های سنی مختلف از دغدغه‌های مهم متولیان فرهنگی‌ای است که در حوزه تفریحات سالم فعالیت می‌کنند.
 
او گفت: معتقدیم اگر بتوانیم اوقات فراغت مردم را با تفریحات سالم پر کنیم، بسیاری از مشکلات اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد. گشتاسبی راد توسعه کتاب‌خوانی با برپایی نمایشگاه‌های کتاب را از برنامه‌های شاخص پیش‌بینی‌شده این سازمان در فصل تابستان شده ذکر و عنوان کرد: در تلاشیم که سال آینده شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود. 


ویژه برنامه‌های فرهنگی

وی اجرای نمایش‌های خیابانی در حوزه کودک و نوجوان، اجرای تورهای گردشگری به‌ویژه برای محلات و اقشار آسیب‌پذیر، برگزاری مسابقات ورزشی، برنامه ویژه کودکان برای تثبیت شیراز به عنوان شهر دوستدار کودک و اجرای برنامه‌های زیربنایی برای افزایش مسائل فرهنگی شهروندان را از دیگر برنامه‌های قابل‌اجرا در فصل تایستان برشمرد. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ایجاد باغ‌های موضوعی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: باغ کتاب در تابستان راه‌اندازی می‌شود و قرارداد باغ مهارت‌های کودکان نیز در حال انعقاد است.

 گشتاسبی‌ راد برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری ویژه دختران تحت عنوان «دختران صدف» و اجرای طرح فرزانگان ٢ برای جامعه‌پذیری کودکان و افزایش مشارکت اجتماعی و اصلاح نظام آموزشی و مدیریت صحیح اوقات فراغت کودکان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد. وی همچنین قبرستان دارالسلام را به مثابه کتاب تاریخ شیراز توصیف و خاطرنشان کرد: این قبرستان علاوه بر کتاب تاریخ در آینده‌ای نزدیک به عنوان ناحیه‌ای گردشگری در کلان‌شهر شیراز معرفی خواهد شد. 


مرمت خانه‌های تاریخی
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به ثبت شهر شیراز تحت عنوان شهر خلاق ادبی عنوان کرد: مستندات را جمع‌آوری و ترجمه کرده‌ایم و با همکاری نماینده یونسکو در ایران به سازمان مرکزی یونسکو ارسال کرده‌ایم. گشتاسبی راد به مرمت خانه‌های تاریخی در شیراز هم اشاره کرد و گفت: به دنبال سلسله خانه‌های مکتب تاریخی ایران در بافت تاریخی شیراز هستیم. 

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست بیان کرد: در صددیم که باغ ادب را راه‌اندازی کنیم. «جمشید رضایی» ادامه داد: با محوریت فعالیت‌های ترویجی در‌ فرهنگسراها تلاش کردیم که بخش فرهنگی و هنری را در کنار اوقات فراغت گسترش دهیم. 

وی اجرای برنامه‌های آموزشی موسیقی در ١٠ تا ٢٤ فرهنگسرا، آموزش ١٢ هنر نمایشی و رایزنی با مرکز حافظ‌‌شناسی برای تمرکز در دورهمی‌های ادبی به‌ویژه در آموزش صحیح‌خوانی اشعار حافظ را از برنامه‌های این معاونت در تابستان امسال عنوان کرد. معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی ترویج کتاب‌خوانی شیراز در بلوار گلستان اشاره و اعلام کرد که هفته آینده این مرکز افتتاح خواهد شد. 


یک رویکرد ویژه

«سارا همت» معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، در ادامه این نشست، یکی از رویکردهای این معاونت را توجه به مکان‌هایی که کارکرد اجتماعی‌شان دیده نمی‌شود یا ضعیف دیده شده ذکر و بیان کرد: به عنوان مثال، تلاش کرده‌ایم که در مساجد حضور نوجوانان و جوانان را تقویت کنیم.  وی همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه را از دیگر برنامه‌های سازمان متبوع عنوان کرد و گفت: برپایی نمایشگاه دست‌آفرین سالمندان از جمله این همکاری‌ها است تا نشان دهیم سالمندی دوران رکود نیست.

 این مهم با همکاری بهزیستی، کانون مهمان‌دیدگان و فرزانگان اجرا می‌شود و محصولات آنها در حوزه‌های مختلف و در یکی از پارک‌های پرتردد شهر نمایش داده خواهد شد.  همت به اجرای برنامه فرهنگ مهربانی در ۲۲ مرداد امسال با همکاری کمیته اجتماعی شورای شهر هم اشاره کرد و در این خصوص گفت: در این برنامه فراخوان المان مهربانی در سیل شیراز در بعد ملی و بین‌المللی ارائه و به بهترین المان جایزه اهدا می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید