• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 64922
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Lozw
+
-

کیش، میزبان بزرگ‌ترین جشنواره تابستانی کشور

رئیس جامعه هتل‌داران کیش از ارائه تخفیف 50 درصدی هتل‌ها برای گردشگران در این جشنواره تابستانی خبر داد

جشنواره
کیش، میزبان بزرگ‌ترین جشنواره تابستانی کشور

 بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش از فردا، پنجشنبه (20 تیر) آغاز به کار می‌کند.

 به گزارش مهر، مدیرعامل مؤسسه جشنواره‌ها و مناسبت‌های کیش در نشست خبری بیست‌ودومین جشنواره تابستانی کیش در تشریح جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره تابستانی یکی از معتبرترین جشنواره‌های کشور است که امسال بیست‌ودومین دوره آن برگزار می‌شود. 

 «محسن قریب» هدف از برگزاری جشنواره را ایجاد توسعه گردشگری در ایام غیربار گردشگر و رونق اقتصادی در کیش دانست و افزود: جشنواره تابستانی امسال از پنجشنبه (20 تیر) مقارن با ولادت امام رضا(ع) آغاز می‌شود و به‌مدت ۵۰ روز تا 8 شهریور ادامه خواهد داشت. 

قریب اظهار کرد: مراسم افتتاحیه بیست‌ودومین جشنواره تابستانی کیش در سالن همایش‌های خلیج فارس با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر مسئولان محلی و کشوری برگزار می‌شود. 

مدیرعامل مؤسسه جشنواره‌های کیش، تفریح، تخفیف و جوایز را 3 شاخصه اصلی جشنواره تابستانی عنوان کرد و افزود: در طول برگزاری جشنواره 2 عید بزرگ قرار دارد که در نظر داریم با شکوه هرچه بیشتر آن را برگزار کنیم. 

وی افزود: جُنگ‌های شبانه هر شب از ساعت ۲۳ تا بامداد در محل تالار شهر کیش برگزار می‌شود که این جُنگ‌ها جدای از دیگر جنگ‌های شبانه کیش است که در نقاط مختلف برگزار می‌شود. 
قریب گفت: برنامه استقبال از گردشگران در فرودگاه از ساعت ۱۱ صبح الی ۲۲ شب بر پا خواهد شد؛ همچنین گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری در طول مدت برگزاری جشنواره در سطح جزیره کارهای خود را به اجرا خواهند گذاشت، به‌دلیل گرمای هوا سعی بر این شده که این گروه‌ها برنامه‌های خود را در مکان‌های سرپوشیده انجام دهند. 

وی ادامه داد: نورافشانی یکی از جذابیت‌های خوب شب‌های جشنواره است که هر شب ساعت ۲۲ در اسکله تفریحی آن ‌را خواهیم داشت، هر هفته نیز به‌طور میانگین 2 کنسرت برگزار خواهد شد که برای هفته‌هایی که مناسبتی در آن قرار دارد تعداد آن بیشتر خواهد شد. 

مدیرعامل مؤسسه جشنواره‌های کیش در ادامه به جاذبه خرید از بازارهای کیش نیز در طول جشنواره اشاره کرد و گفت: سعی بر این است که به خریداران از بازارها علاوه بر جوایز نقدی و غیرنقدی، هر هفته یک دستگاه خودرو ۲۰۶ به قید قرعه به برندگان جشنواره اهدا شود، که برندگان این جوایز در جُنگ‌هایی که آخر شب برگزار می‌شود مشخص خواهند شد. 


تخفیف 50 درصدی هتل‌های کیش 

رئیس جامعه هتل‌داران کیش نیز از افزایش خدمات و ارائه تخفیف 50 درصدی هزینه هتل‌ها و همچنین آمادگی برای خدمات‌رسانی به مسافران در جشنواره تابستانی کیش خبر داد. «مسیح‌الله صفا» در این نشست به تشریح اقدامات این جامعه برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره پرداخت و افزود: بعد از 21 سال برای اولین بار است که بخش خصوصی قبل از شروع جشنواره به یک کنفرانس خبری دعوت می‌شود که خواسته‌هایش را عنوان کند. 

وی بیان کرد: جامعه هتل‌داران امسال فراتر از سال‌های گذشته برای جذب گردشگر خدمات ارائه کرده‌ است؛ برای مثال در 21 دوره گذشته جشنواره تابستانی 30 درصد تخفیف به گردشگران ارائه می‌شد که امسال برای حمایت از رونق گردشگری، هتل‌های عضو جامعه هتل‌داران اتاق‌هایشان را با 50 درصد تخفیف ارائه می‌دهند. 

صفا بیان کرد: نظارت دقیقی نیز بر نحوه انجام صحیح این تخفیف‌ها انجام می‌شود که از کیفیت خدمات هتل‌ها کاسته نشود؛ همچنین با رایزنی‌های انجام‌شده، قرار است پارک دلفین‌ها نیز خدمات خود را با 50 درصد تخفیف ارائه دهند. 

وی با اشاره به این‌که ورود گردشگر و مسافر به جزیره کیش شرط اول برای برون‌رفت از بحران گردشگری است، گفت: حتی اگر هتل‌ها و دیگر تفریحات کیش با 50 درصد تخفیف ارائه شوند، زمانی که مسافر برای گرفتن بلیت اقدام کند، اگر پرواز کم و گران باشد، به کیش نمی‌آید. کاهش هزینه سفر به کیش عملی‌ترین اقدام برای جذب حداکثری گردشگر است. 

صفا ادامه داد: اگر تعداد پروازها افزایش یابد قیمت‌ها شکسته می‌شود و در صورت این اتفاق، امسال جشنواره خیلی خوبی خواهیم داشت. جامعه هتل‌داران کیش با افزایش خدمات و کاهش هزینه هتل‌های آماده خدمات‌رسانی به مسافران در جشنواره تابستانی کیش خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید