• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64700
+
-

فعالیت ۳۷ مرغداری در گناوه

در استان
فعالیت ۳۷ مرغداری در گناوه

فرماندار گناوه گفت: اکنون ۳۷ مرغداری در این شهرستان فعال است که محصولات تولیدی خود را به دیگر شهرستان‌های استان نیز صادر می‌کند. 

به گزارش مهر، «سید علی پاک‌نژاد» در نشست بررسی مشکلات دام‌پزشکی و مرغداری‌های گناوه با بیان این‌که این شهرستان یکی از قطب‌های اصلی تولید مرغ در استان است اظهار کرد: اکنون ۳۷ مرغداری فعال در گناوه وجود دارد که محصولاتشان تولید و به دیگر نقاط استان صادر می‌شود.

وی با بیان این‌که اکنون ۷ واحد مرغداری در شهرستان گناوه بدون گازکشی هستند افزود: مرغداری‌ها باید در واحد‌های تولیدی خود به بهداشت و صرفه‌جویی از آب و برق توجه داشته باشند. فرماندار گناوه عنوان کرد: توجه به بهداشت و سلامت مرغ‌های تولیدی توجه به سلامت غذایی مردم است که بسیار حائز اهمیت است. لذا تقاضا می‌شود صاحبان این واحد‌های تولیدی این مهم را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.

پاک‌نژاد با عنوان این‌که سهمیه شهرستان گناوه به ۳ دام‌پزشک افزایش یافت گفت: باید دام‌پزشک در شهرستان مستقر باشد تا در زمان ضروری در دسترس باشد و به محل اعزام شود. وی با اشاره به این‌که تعرفه دریافت هزینه دام‌پزشکان بر اساس تعرفه‌های قانونی دریافت می‌شود عنوان کرد: در صورت بروز مشکل، صاحبان مرغداری‌ها برای بررسی به اداره دام‌پزشکی شهرستان اعلام کنند.

فرماندار گناوه با بیان این‌که اکنون 2 داروخانه دام‌پزشکی فعال در شهرستان وجود دارد خاطرنشان کرد: یکی از موارد ضروری که صاحبان مرغداری‌ها باید مورد توجه قرار دهند، واکسیناسیون مرغ‌ها است که باید طبق زمان‌بندی مشخص انجام شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید