• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64669
+
-

نوید رونق برای گردشگری کوار

فاز اول نخستین مجتمع گردشگری این شهر راه‌اندازی شد

نوید رونق برای گردشگری کوار

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوار گفت: فاز اول نخستین مجتمع گردشگری شهر کوار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شد. به گزارش ایسنا، «فرزاد حدادی» گفت: مجتمع بزرگ گردشگری ایران‌زمین با سرمایه‌گذاری 37 میلیارد و 500 میلیون ریالی بخش خصوصی و تسهیلات 12 میلیارد و 500 میلیون ریالی بانک توسعه تعاون اجرا شده است.

او خاطرنشان کرد: این مجتمع در زمینی با مساحت 14 هزار متر در 2 فاز طراحی شده که فاز اول آن شامل سفره‌خانه سنتی، کافی‌شاپ، باغ هنر، نمازخانه و پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی بود. حدادی پیش‌بینی کرد که فاز دوم این پروژه شامل سوئیت‌های اقامتی، فروشگاه صنایع دستی و پارک بازی تا پایان امسال آغاز به کار کند.

مسئول میراث فرهنگی شهرستان کوار خاطرنشان کرد: با افتتاح این مجموعه، زمینه اشتغال مستقیم 24 نفر فراهم شده است. شهرستان کوار با مرکزیت شهر کوار در 45 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد و برکه شاه‌غیب، پل کوار، بند بهمن، بقعه شاه‌زاده ابوالقاسم (ع)، امام‌زاده شاه ابوالخیر، قدمگاه خضر نبی، باغ آرین و آثار قلات از جاذبه‌های گردشگری آن است. قالی، گلیم، گبه، سفال و سرامیک، پارچه‌بافی، نقره‌کاری و مسگری از صنایع دستی و سوغات معروف این منطقه به شمار می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :