• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64640
+
-

بازارچه‌ها در خدمت رونق کسب و کار در گناوه

سال گذشته گناوه در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان بسیار خوب عمل کرد

اشتغال
بازارچه‌ها در خدمت رونق کسب و کار در گناوه

برای اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، بازارچه‌هایی به منظور عرضه محصولات کشاورزی با مشارکت صندوق‌های خرد زنان روستایی و کشاورزان و تولیدکنندگان در شهرستان گناوه تشکیل شده است. بنا به گفته مسئولان مربوطه، احداث این بازارچه‌ها در استان بوشهر در برنامه کاری متولیان امر قرار گرفت که شهرستان گناوه در کنار 2 شهرستان دیگر در زمره اجرای این برنامه اقتصادی است.

با توجه به این‌که گناوه در تولید محصولات کشاورزی، زراعی و صنایع دستی به‌خصوص در روستاها دارای محصولات متنوعی است، با احداث این بازارچه زمینه عرضه محصولات یادشده برای تولیدکنندگان در سالی که رونق تولید نام‌گذاری شده بسیار مفید و اثرگذار است. فرماندار گناوه در جلسه‌ای که به منظور بررسی احداث بازارچه عرضه محصولات کشاورزی و روستایی در این شهرستان برگزار شد گفت: باید زمینه لازم برای عرضه محصولات کشاورزی و روستایی در این شهرستان فراهم شود.

«سید علی پاک‌نژاد» افزود: با توجه به این‌که گناوه از شهرستان‌های کمترتوسعه‌یافته محسوب می‌شود، باید تلاش خود را برای توسعه‌یافتگی شهرستان به‌خصوص در اشتغال و سرمایه‌گذاری بیشتر کرد. وی با اشاره به موضوع ردیف ماده ۱۶ و احداث بازارچه‌ها برای بهبود کسب و کار گفت: در راه‌اندازی این بازارچه‌ها که به کسب وکار و رونق اقتصادی بیشتر منطقه کمک شایانی می‌کند، اهتمام ویژه‌ای می‌شود.

فرماندار گناوه بیان کرد: رونق و توسعه این بازارچه‌ها در حیطه وظایف شهرداری و اداره راه و شهرسازی قرار دارد. به منظور تسریع در احداث این بازارچه در هفته جاری جلسه‌ای برگزار می‌شود تا شهرداری و شورای اسلامی و اداره راه و شهرسازی آن را در برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار دهند.

پاک‌نژاد ادامه داد: این شهرستان در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی سال گذشته بسیار خوب عمل کرد و امسال نیز نگاه ما بر این است که در دریافت و اعطای تسهیلات به متقاضیان تلاش بیشتری انجام شود. 

مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: با توجه به تصمیمات  کشوری که مقرر شد در استان‌های کشور بازارچه‌هایی به منظور عرضه محصولات کشاورزی با هدف اشتغال‌زایی احداث شود، در استان بوشهر و بنا به بازدیدهای انجام‌شده 3 شهرستان گناوه، دشتی و دشتستان برای اجرای این طرح انتخاب شد.

«امان‌الله حیدری» افزود: با مکاتبات و بازدیدهای‌ انجام‌شده، مکانی برای بازارچه در گناوه انتخاب شده که انتظار داریم شهرداری همکاری لازم را داشته باشد و همگان در اجرای آن مشارکت کنند. وی گفت: طرح اجرای احداث بازارچه عرضه محصولات کشاورزی آماده است و به استان فرستاده شده و امیدواریم با پیگیری‌های فرماندار و همکاری دستگاه‌های مرتبط در هفته دولت امسال شاهد کلنگ‌زنی آن باشیم.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد و تعدادی از روستاهای آن، به‌خصوص در بخش ریگ، در زمینه تأمین سبزی و صیفی این شهرستان و شهرستان‌های همجوار فعالیت مستمری دارند.


گلایه بازاریان گناوه از افزایش کرایه شناورها



مغازه‌داران بومی گناوه که از امیرنشین دوبی کالا خرید کرده‌اند، به علت کمبود شناورهای باری در کشور امارات و افزایش نرخ کرایه شناورها برای انتقال کالاهای وارداتی به بازار این بندر با مشکل روبه‌رو شده‌اند.
 به گزارش ایرنا، رئیس اتحادیه لنج‌داران و حمل ‌و ‌نقل دریایی استان بوشهر گفت: در گران شدن هزینه حمل کالا دلایل دیگری نظیر افزایش هزینه‌ها در سفرهای دریایی، نرخ سوخت، دستمزد ملوان، کارگر و وانت‌بارها نیز دخیل است.

«سید علی موسوی گمارانی» افزود: با توجه به نگرانی بازاریان گناوه از افزایش نرخ حمل کالا توسط لنج‌داران، چندین جلسه با این قشر در شهرستان برگزار شد و آنان قول دادند که کالاهای بازاریان منطقه خود را جابه‌جا و از تحویل کالاهای تاجران غیربومی به‌جد امتناع کنند. وی تاکید کرد: لنج‌داران شهرستان گناوه باید کالاهای بازاریان بومی خود را در هنگام سفرهای دریایی به امیرنشین دوبی تحویل بگیرند و به این بندر حمل کنند.
موسوی گمارانی اظهار کرد: تعاونی لنج‌داران در نرخ کرایه حمل کالا هیچ دخالتی نداشته و بین آنان و واردکنندگان کالا متناسب با عرضه و تقاضا توافق صورت گرفته است.

 مدیرعامل تعاونی لنج‌داران گناوه گفت: بازاریان گناوه برای ساماندهی و جلوگیری از افزایش نرخ کرایه کالاها و تمایل لنج‌داران به حمل خریدهای افراد غیربومی باید اتحادیه صنفی قوی تشکیل دهند.
وی افزود: با توجه به مسئولیتی که دارم، موظفم از موکلان خود در تعاونی لنج‌داران به نحو شایسته دفاع کنم، اما در جلساتی که حضور یافتم تنها مشکلات و گلایه‌های بازاریان را مطرح و از آنان حمایت کردم. رئیس اتحادیه لنج‌داران و حمل ‌و ‌نقل دریایی استان بوشهر گفت: برای حل مشکل و شبهات به‌وجودآمده نیازمند مشارکت و همکاری و همدلی بازاریان است و باید در این زمینه اهتمام جدی بورزند.

این خبر را به اشتراک بگذارید