• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64625
+
-

قطع آب در گرمای سوزان شیراز

معاون دادستانی شیراز: از آبفا خواستیم مشترکان پرمصرف را به دادستانی معرفی کند

آبفا
قطع آب در گرمای سوزان شیراز

این روزها قطع مکرر آب در شیراز در حالی رخ می‌دهد است که این کلان‌شهر ابتدای سال را با سیل بزرگی شروع کرد؛ سیلی بی‌سابقه که امید می‌رفت حداقل تا مدتی مشکلی برای تامین آب شیراز باقی نگذارد. 
به گزارش فارس، شیراز سال پربارشی را در سال ۹۸ آغاز کرد و تقریباً اکثر روزهای عید باران بارید، بارش‌های گسترده‌ای که کل استان فارس را نیز پوشش می‌داد.

بارش‌ها به حدی بود که ناگهان سیل بزرگی شیراز را گرفت و صدمات بزرگی به شهر وارد کرد و تعدادی از هموطنان نیز در آن جان سپردند. سیل با تمام خساراتی که بار آورد شاید این امید را در دل مردم زنده نگه داشت که شاید با مشکل تامین آب رو‌به‌رو نشوند یا حداقل نسبت به دوره‌های قبل‌تر مشکلات کمتری داشته باشند. اما هنوز ماه اول تابستان تمام نشده، قطع‌های مکرر آب در شیراز امان مردم را بریده است. از شهر جدید صدرا گرفته تا نقاط مختلف شهر شیراز این روزها با قطع مکرر آب دسته و پنجه نرم می‌کنند.

«مهدی جعفری» ساکن بلوار سفیر شیراز، در این باره گفت: اخیراً به مدت ۲۶ ساعت آب این منطقه قطع شده بود. تماس با آبفا نیز فقط این نتیجه را می‌داد که اپراتور اعلام می‌کرد به علت افت سطح مخزن آب قطع است.
وی افزود: اگر قرار باشد با این میزان بارشی که در شیراز رخ داد، از همین ابتدای فصل مشکلات کم‌آبی داشته باشیم، پس باید گفت مسئولان امر چرا از قبل هیچ فکری برای این مشکل نکرده‌اند. مردم از آبفا می‌خواهند پاسخ صریح و روشنی به این وضعیت بدهد.

طبق آمار هواشناسی فارس، در استان فارس میانگین بارندگی در سال زراعی جاری تاکنون 7/387 میلی‌متر بوده است. همچنین درصد تغییرات بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

آمار بارندگی در شیراز نیز طبق آمار هواشناسی 7/348 میلی‌متر بوده است. این آمار نسبت به سال قبل افزایش ۱۲۸ درصدی نشان می‌دهد. «علی سعیدی» شهروند شیرازی، با بیان این‌که قرار نیست با این سیل کل مشکل آب برطرف شود گفت: اما در عین حال، قرار نیست به همین زودی و مانند سال قبل مشکلات کمبود آب دامن شیراز را بگیرد.

وی گفت: چرا مسئولان وقتی متوجه مساله آب هستند، اقدامات اساسی‌تری برای رفع مشکل انجام نمی‌دهند تا مردم ساعت‌های زیادی را در گرمای تابستان شیراز بدون آب به سر نکنند؟ این در حالی است که آبفای شیراز هیچ اطلاعیه‌ای برای قطع آب صادر نکرده است تا مردم مخازن آبشان را پر کنند یا مراقب باشند که آب کافی برای قطع‌های طولانی‌مدت ذخیره کنند. در این میان، تلاش برای گفت‌و‌گو با مدیرعامل شرکت آبفای شیراز و معاون این شرکت بی‌نتیجه ماند.


ورود دادستانی به موضوع قطع مکرر آب 

معاون دادستانی شیراز از ورود دادستانی این شهر به موضوع قطع‌های مکرر آب در شیراز خبر داد. به گزارش مهر، «جمشید فرهادی» افزود: به دلیل قطع مکرر آب و با توجه به پیگیری حقوق عامه، دادستانی شیراز به این موضوع در این شهر ورود کرده است.
وی بیان کرد: از آبفا در خصوص قطع‌های مکرر آب توضیح خواسته شده است. معاون دادستان شیراز در ادامه عنوان کرد: از آبفا خواسته شده است که مشترکان پرمصرف را به دادستانی معرفی کند.

قطع‌های مکرر آب در نواحی مختلف شهر شیراز باعث گلایه شهروندان شیرازی از تامین آب این کلان‌شهر شده است. این در حالی است که شیراز سال پربارشی ر پشت سر گذاشته بود و انتظار مردم این بود با اولین موج گرما مشکل کمتری برای تامین آب وجود داشته باشد. بعضی از نواحی شیراز قطع سی‌ساعته آب را تحمل می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید