• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64448
+
-

مدارس تخریبی لرستان تا مهرماه آماده نمی‌شوند

چند روز پیش مدیرکل نوسازی مدارس لرستان اعلام کرد که مدارس آسیب‌دیده از سیل اخیر این استان تا مهرماه تعمیر و بازسازی خواهند شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهند گرفت، اما به تازگی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این خصوص گفت: مدارس تخریب‌شده بر اثر سیل، تا آغاز سال تحصیلی جدید آماده نمی‌شوند.

به گزارش ایرنا «رضا زینی‌وند مقدم» اظهار کرد: در جریان سیل فروردین سال جاری ۱۱۵ مدرسه استان تخریب شدند که به طور قطع هیچ‌کدام از آنها برای اول مهرماه آماده نمی‌شوند. وی با بیان این‌که 314 کلاس درس در سیل لرستان تخریب شدند، افزود: تجهیزات ۱۷۹ مدرسه استان نیز به طور کامل تخریب شدند و ۳۳۳ کلاس هم نیازمند تعمیرات اساسی هستند.

زینی‌وند مقدم گفت: در زمینه تعمیرات از محل اعتبارات استانی به آموزش و پرورش کمک شود تا هم اقدام به تهیه تجهیزات مورد نیاز مدارس سیل‌زده کنیم و هم مدارس نیازمند تعمیر بدون دغدغه برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شوند. مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: از بین رفتن ۱۱۵ مدرسه استان در سیلاب سال جاری در حالی است که میانگین فضای آموزشی لرستان نسبت به کشور پایین‌تر است. وی با تاکید بر این‌که در ساخت این مدارس برخی از خیرین پای کار آمده‌اند، ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس نیز در تلاش است که ساخت این ۱۱۵ مدرسه را در دستور کار قرار دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید