• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64312
+
-

کاهش صددرصدی سوانح دریایی شناورهای سنتی

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از کاهش صددرصدی سوانح دریایی شناورهای سنتی طی بهار امسال در سیستان و بلوچستان خبر داد. 

به گزارش ایسنا،«سیدحسن ابراهیمی» افزود: با ارتقای فرهنگ ایمنی دریایی، ارسال گزارش‌ها و اخطارهای هواشناسی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای صیادان منطقه، طی 3 ماه اول امسال شاهد کاهش صددرصدی آمار سوانح دریایی شناورهای سنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان بودیم. 

وی ادامه داد: علاوه بر ارتقای توان عملیاتی جست‌وجو و نجات دریایی و توسعه زیرساخت‌های مرتبط ساحلی، اشاعه فرهنگ ایمنی دریایی، اطلاع‌رسانی به موقع در خصوص اخطاریه‌های جوی، آموزش به صیادان محلی و ادامه روند بازدید از اسکله‌های صیادی توسط کارشناسان ایمنی این اداره کل موجب کاهش سوانح دریایی به‌ویژه در حوزه شناورهای سنتی شده است. 

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خطاب به صاحبان شناورهای فعال منطقه اظهار کرد: قبل از رفتن به دریا از ایمن بودن شناور خود اطمینان پیدا کنند و با توجه به شرایط متغیر جوی کنونی (مونسون)، علاوه بر رعایت تمامی اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن، قبل از خروج از بنادر استان از وضعیت جوی منطقه اطمینان حاصل کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید