• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64307
+
-

اعطای تسهیلات کم‌بهرهبرای احیای بافت‌های فرسوده کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بیش از 5 هزار هکتار بافت فرسوده در قالب 2700 محله در استان کرمان وجود دارد که باید احیا شوند. همچنین برای ساخت‌و‌ساز در این محلات به متقاضیان، تسهیلات کم‌بهره با سود 9 درصد یا 18 درصد بدون سپرده‌گذاری اعطا می‌شود. 

به گزارش ایسنا، «محمدمهدی بلوردی» افزود: محلات هدف ما بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی است که متقاضیان طرح بازآفرینی می‌توانند از 2 محل تسهیلات بگیرند. 

وی ادامه داد: در رفسنجان به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بازآفرینی بدون سپرده تعلق می‌گیرد. اگر فرد توسعه‌گر باشد برای هر واحد ۳۰ میلیون تومان دیگر هم تسهیلات می‌گیرد که در مجموع می‌تواند ۷۰ میلیون تومان وام بگیرد. 

بلوردی افزود: اگر افراد از سیستم‌های نوین ساختمان‌سازی استفاده کنند نیز به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و در مجموع ۹۰ میلیون تومان بدون سپرده تسهیلات دریافت می‌کنند.  مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: اراضی که در مالکیت بازآفرینی هستند با این شرایط در اختیار توسعه‌گر قرار می‌گیرد که در قرارداد مشارکت، یک‌سوم سهم ما و دوسوم سهم شریک ماست. در این راستا نظام مهندسی و شهرداری هم همکاری می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید