• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64306
+
-

شناسایی ۱۲۴ پروژه قابل واگذاری در کرمان

استاندار کرمان گفت: با توجه به شناسایی ۱۲۴ پروژه قابل واگذاری در استان کرمان طی سال جاری، مقرر شده است پیرامون پروژه‌هایی که محل اختلاف هستند، کارگروه ویژه‌ای تشکیل و موضوع بررسی شود. 

به گزارش ایرنا، «محمدجواد فدایی» در شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان کرمان ضمن بیان این مطلب افزود: از مجموع ۶۱۱ میلیارد تومان اسناد خزانه در سال ۹۷ تاکنون ۵۴۲ میلیارد تومان جذب شده و ۶۹ میلیارد تومان باقی مانده است؛ به عبارت دیگر ۸۹ درصد جذب شده و ۱۱ درصد باقی مانده است. 

وی ادامه داد: در نشست شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان کرمان مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان مواردی را که باید جا‌به‌جا شود با اطلاع دستگاه‌های ذی‌ربط انجام دهد. 

وی گفت: با توجه به این‌که در مصوبه ۲۳ اردیبهشت ۹۸ هیأت دولت برای جبران خسارت‌های وارده به کشاورزان ناشی از سیل اعتباری پیش‌بینی نشده است، جهاد کشاورزی جنوب استان باید موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند. 


جذب ۸۹ درصدی اسناد خزانه 

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان از مجموع ۶۱۱ میلیارد تومان اسناد خزانه این استان 1/542 میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد جذب شده است. 

 «جعفر رودری» در این شورا با اشاره به این‌که 3/69 میلیارد تومان از اسناد خزانه باقی مانده و هنوز تعیین تکلیف نشده است، گفت: ۶۱۱ میلیارد تومان از تخصیص اعتبارات استان مربوط به اسناد خزانه‌ای بوده که تاریخ آن‌ها مربوط به سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان با اشاره به تاکید استاندار کرمان مبنی بر جذب این اسناد، گفت: بالاترین رقم‌هایی که وجود دارد اما جذب نشده است مربوط به شهرداری کرمان 17 میلیارد و 800 میلیون تومان، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کرمان ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، دانشگاه علوم پزشکی ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و میراث فرهنگی ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. 

رودری گفت: شهرک‌های صنعتی، حوزه‌های علمیه، برق منطقه‌ای، دانشگاه هایتک، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، دانشگاه‌های علوم پزشکی سیرجان و جیرفت، شهرداری سیرجان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امور عشایری کرمان و جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز رقم‌هایی بالاتر از ۵۰۰ میلیون تومان اسناد خرانه داشتند که تاکنون جذب نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید