• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64305
+
-

3 واحد تولیدی در کرمان پلمب شد

قانون
3 واحد تولیدی در کرمان پلمب شد

مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت: محصولات و خط تولید 3 واحد تولیدی این استان در 3 ماهه نخست سال جاری به علت مغایرت با استاندارد‌های ملی توقیف و پلمب شده است. 

 «اسماعیل عاقلی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این واحدهای تولیدی از جمله بتن، قند و دستمال کاغذی بودند که توسط نظارت و بازرسی‌های اداره کل استاندارد استان کرمان شناسایی و پس از طی مراحل قانونی پلمب شدند. 

وی افزود: استاندارد‌سازی محصولات غذایی، مصالح ساختمانی و بهداشتی برای سلامت و ایمنی مردم کرمان بسیار لازم و ضروری است؛ لذا افراد در صورت برخورد با این واحدها به اداره کل استاندارد استان کرمان اطلاع دهند. 

مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت: این اداره کل بدون اغماض، با متخلفان و تولیدات محصولات بدون کیفیت به صورت جدی برخورد می‌کند. 


واحد تولیدی نمونه کرمان معرفی می‌شود

مدیر کل استاندارد استان کرمان همچنین از انجام فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه استانی و ملی سال ۹۸ در کرمان خبر داد و گفت: این فرآیند امسال برخلاف روال سالیان گذشته فقط از طریق سامانه نظارت بر اجرای استاندارد (سینا) انجام می‌شود و به هیچ عنوان مکاتبات و مستندات به طور فیزیکی پذیرفته نمی‌شود.  

عاقلی گفت: این فرآیند در سامانه نظارت در 3 مرحله خوداظهاری واحدهای تولیدی، بررسی و صحه‌گذاری یا تغییر امتیاز توسط استان کرمان یا ستاد انجام می‌شود که در مراحل اولیه نیازی به تهیه و تنظیم مستندات کاغذی نیست، اما در صورت لزوم در مراحل پایانی ممکن است اصل مستندات بارگذاری‌شده در سامانه، از واحد تولیدی درخواست شود. 

وی ادامه داد: پس از بررسی مستندات ارائه‌شده، بر اساس امتیاز کسب‌شده، واحدهای برتر برای انتخاب به عنوان نمونه کشوری به سازمان ملی استاندارد ایران معرفی می‌شوند. 

مدیر کل استاندارد استان کرمان با اشاره به زمان ارزشیابی واحدهای تولیدی از روز نخست تیرماه سال گذشته تا پایان خرداد سال جاری، افزود: واحدهای تولیدی تا پانزدهم تیرماه فرصت دارند نسبت به شرکت در این فرآیند اقدام کنند تا معرفی و تجلیل از برترین‌ها در هفته استاندارد انجام شود. 

به گفته وی استمرار در حفظ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده مورد ارزیابی (عدم ابطال یا تعلیق)، میزان صادرات واحد تولیدی، کامل بودن آزمایشگاه واحد تولیدی، عدم وجود نقص بحرانی و عمده در سال‌های گذشته برای فرآورده مورد ارزیابی، مشارکت واحد تولیدی در تدوین و تجدید نظر استانداردهای ملی در رشته صنعتی مربوطه و داشتن پروانه استاندارد تشویقی از شاخص‌های مورد بررسی برای انتخاب واحد تولیدی نمونه است. 

عاقلی گفت: داشتن گواهی‌نامه‌های رسمی سیستم مدیریت معتبر در سطح ملی و بین‌المللی، میزان فعالیت‌های آموزشی واحد تولیدی، حضور مستمر مدیر کنترل کیفیت در واحد تولیدی، ارتقای سطح فناوری، تکنولوژی و چگونگی روش ساخت و تولید و داشتن مدارک و شواهدی مبنی بر انجام کار تحقیقاتی مرتبط با ارتقای کیفیت رشته صنعتی مورد نظر در طول دوره ارزیابی از دیگر معیارهایی است که در امتیازدهی واحدهای تولیدی لحاظ می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید