• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64148
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/moqA
+
-

ماجرای توزیع خمیر دندان‌های مشکوک

گوناگون
ماجرای توزیع خمیر دندان‌های مشکوک

مدتی است توزیع گسترده و رایگان خمیردندان سیگنال توسط فردی ناشناس در مهدکودک‌های استان البرز صورت می‌گیرد و هویت و قصد فرد توزیع‌کننده از این اقدام مشخص نیست.
به گزارش فارس، تعداد زیادی خمیردندان سیگنال که بر روی آنها عبارتی مبنی بر «خمیردندان کودک 2 تا 6 سال» درج شده، توسط فردی ناشناس به وسیله یک دستگاه پیکان‌وانت در مهدکودک‌های استان البرز به صورت رایگان توزیع شده است.

به گفته برخی مدیران مهدکودک‌ها که این خمیردندان‌ها را از فرد مذکور تحویل گرفته‌اند، این فرد خود را به عنوان کسی که کار موسیقی کودک انجام می‌دهد معرفی کرده و ادعا می‌کند خمیردندان‌ها متعلق به یکی از دوستانش است.
مدیر یکی از مهدهای قرآن منطقه حصارک کرج بیان کرد: 4 کارتن خمیردندان به عنوان تبلیغات این مارک، به مهد ما تحویل دادند اما پس از باز کردن کارتن‌ها متوجه شدم بعضی از آنها تنها یک روز تا پایان تاریخ انقضای درج‌شده بر روی جنس فرصت مصرف دارند.

مدیر این مهد قرآن ادامه داد: برخی از آنها تا دوازدهمین ماه سال 2019 تاریخ مصرف داشتند اما در میان آنها مواردی هم به چشم می‌خورد که تاریخ مصرف آنها گذشته بود.
یکی از اولیای کودکان هم گفت: چندی پیش از این مدل خمیردندان برای فرزندم خریداری کردم و دخترم اصرار بر مصرف همان مارک دارد و این بار که دیدم رایگان توزیع می‌شود از آن استقبال کردم.


هویت توزیع‌کننده مشخص نیست

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان البرز در این باره گفت: چند روزی است که از توزیع خمیردندان بدون هماهنگی از سوی برند مربوطه و دانشگاه علوم پزشکی در مهدکودک‌های کرج مطلع شدیم.
«مریم صدیقی» ادامه داد: به گفته برخی مدیران مهدها، در صورت عدم دریافت خمیردندان‌ها از سوی مدیر مهدکودک، کارتن‌ها مقابل ورودی مهدکودک رها شده و توزیع‌کننده محل را ترک کرده که هنوز هویت وی مشخص نیست.

صدیقی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده مقرر شد نمونه خمیردندان برای آزمایش و بررسی‌های دقیق به دانشگاه علوم پزشکی ارسال شود و نتیجه دریافتی از نظر سلامت مواد مذکور اعلام خواهد شد. همچنین شکایت از برند مورد نظر به دلیل توزیع خمیردندان بدون اجازه و هماهنگی با اداره کل بهزیستی استان در دستور کار قرار گرفت.

با توجه به این‌که توزیع گسترده این مارک خمیردندان نمی‌تواند جنبه تبلیغاتی داشته باشد و همچنین شیوه توزیع و اظهارات خانواده‌ها شائبه‌هایی را در رابطه با سالم بودن این خمیردندان به ذهن متبادر می‌کند، مسئولان بهزیستی، نهادهای انتظامی استان و دانشگاه علوم پزشکی باید به عنوان مرجع تشخیص سلامت مواد بهداشتی به موضوع ورود کنند تا مشکلی متوجه سلامت کودکان نشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید