تامین اعتبار برای پروژههای بزرگ شهر
شهردار اصفهان گفت: با تمام توان در تلاش هستیم پروژههای بزرگ و اصلی شهر اصفهان تامین اعتبار شود تا کار مسئولان اجرایی با مشکل مواجه نشود.
به گزارش ایمنا، «قدرتالله نوروزی» در بازدید از بخشهایی از پروژه رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان اظهار کرد: اگر تلاش مدیران مربوطه نبود با وجود آزادسازیهای بسیار سختی که در این پروژه وجود دارد امکان برداشتن یک قدم نیز وجود نداشت.
وی با بیان اینکه ارزیابیهای صورت گرفته در پروژه مجموعه پلهای نصف جهان نشان میدهد پروژه از برنامه زمانبندی جلوتر است، اظهار امیدواری کرد پیوند بین آزادسازیها و پلها به درستی پیش برود.
شهردار اصفهان اضافه کرد: از سهراه دولتآباد تا خیابان آیتالله غفاری و از آنجا تا پل شهید اردستانی به خوبی پیش میرود البته از پل اردستانی و به دلیل آزادسازیها کار سخت میشود.
نوروزی اظهار کرد: در بازدید از تقاطع شهید اردستانی و مسیر خاتونآباد، پیشرفتهای بسیار خوب این ابرپروژه مشهود بود، امیدواریم از سهراه دولتآباد تا آیتالله غفاری که لکههایی برای آزادسازی باقی مانده توافقات نهایی صورت گرفته و بهزودی بخشهای باقیمانده پروژه نیز احداث شود.
وی تصریح کرد: امیدواریم آزادسازیهای مربوط به مسیر پل شهید اردستانی تا پل نصف جهان که خاتونآباد و بخشهایی از حریم اطراف منطقه ۱۵ در آن قرار دارد زودتر انجام شود چراکه کار در این پروژه بسیار سنگین است. سالها قصد ورود به این پروژه بوده، اما به دلیل همین سختیها محقق نشده بود که خوشبختانه مدیریت شهری در دوره فعلی در این زمینه اقدام کرد و امیدواریم این پروژه در زمان مقرر بهرهبرداری شود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه این پروژه میلیاردها تومان هزینه داشته، اما میلیاردها تومان برای شهر ارزش دارد، گفت: با ارادهای که امروز در مدیران شهرداری وجود دارد پروژه مجموعه پلهای نصف جهان از برنامه زمانبندی جلوتر است و با سرعت بیشتر و با تلاش همگانی شاهد یک اتفاق بسیار مهم در حوزه عمرانی شهر اصفهان خواهیم بود.
پروژه تقاطع بزرگ نصف جهان، بخشی از حلقه حفاظتی شهر
«ایرج مظفر»، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه پروژه تقاطع بزرگ نصف جهان یکی از تقاطعهای بزرگ حلقه حفاظتی شهر اصفهان است، اظهار کرد: حلقه حفاظتی در حدود ۷۸ کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان و مابقی در پنج شهر اطراف اصفهان قرار میگیرد، در خصوص این پروژه مصوبات در سال ۸۹ نهایی شده و به تمام شهرستانها و شهرهای درگیر ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: این پروژه به دلیل وجود برخی مسائل و مشکلات، به صورت جدی آغاز نشده بود، اما از حدود دو سال پیش و آغاز فعالیت مدیریت جدید شهرداری، یکی از پروژههایی که به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت، اجرای پروژه تقاطع بزرگ نصف جهان بود. در این دو سال با تامین اعتبار صورت گرفته و تلاشهایی که انجام شد اجرای این بخش از حلقه حفاظتی در شمال شرق و شرق اصفهان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.
وی ادامه داد: اتصال حلقه حفاظتی به بلوار معلم باید از طریق شهر دولتآباد و شهرستان خورزوق انجام میشد که به دلیل مسائل این بخش، این قسمت از پروژه انجام نشد و شهرداری اصفهان تصمیم گرفت اتصال موقتی از طریق بلوار فرزانگان به رینگ در منطقه ۱۴ برقرار کند .
وی اضافه کرد: با توجه به معضلات ترافیکی شمال شرق و شرق اصفهان و با توجه به اینکه این منطقه تنها جایی است که کامیونهای سنگین اجازه دارند از محدوده شهری عبور کنند و با تصادفات و آلایندگیهای بسیاری همراه است، اجرای این مسیر از نظر کارایی میتواند در سالهای آینده از ۴۰ تا ۵۰ درصد کارایی رینگ حفاظتی بهرهمند شود.
مظفر با بیان اینکه با این فلسفه پروژه ادامه بلوار فرزانگان آغاز شد، افزود: هماکنون این پروژه حدود ۶۵ درصد، تقاطع شهید اردستانی ۳۶ درصد و تقاطع نصف جهان حدود 5/9درصد پیشرفت حقیقی دارد.
وی خاطرنشان کرد: تقاطع نصف جهان دارای 5 پل در 4 سطح است که تقاطع بسیار بزرگی است و به عنوان یکی از ورودیهای شرق اصفهان یک نماد معماری زیبا نیز برای آن طراحی میشود.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه قرار است سال ۹۹ این پروژه به بهرهبرداری برسد، گفت: علاوه بر این به موازات این پروژه مسیر حلقه حفاظتی حد فاصل کارخانه قند تا بزرگراه شهید اردستانی به طول ۵/۵ کیلومتر در دستور کار آزادسازی قرار گرفته است که عملیات اجرایی آن یا در اواخر امسال یا اوایل سال ۹۹ آغاز میشود.
وی با بیان اینکه پروژه مجموعه پلهای نصف جهان شامل 5 پل با ۱۷ هزار متر مربع سطح پلسازی شامل بخشهای مختلف با برآورد ریالی ۹۸ میلیارد تومان است، ادامه داد: سطح آزادسازی برای احداث این مجموعه پلها، ۱۵۰ هزار متر مربع است.