• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64133
+
-

کمبود سرانه فضای ورزشی در یزد جبران می‌شود

از میان خبرها
کمبود سرانه فضای ورزشی در یزد جبران می‌شود

شهر یزد با افزون بر ۶۰۰ هزار نفر جمعیت فقط ۲۴ سانتی‏متر مربع برای هر نفر سرانه ورزشی دارد که برای جبران این کمبود دولت طرح‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده و همراهی بخش خصوصی و خیران هم می‌تواند موثر باشد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان یزد در نشست با خبرنگاران که با حضور معاونان این اداره کل برگزار شد، علت پایین بودن سرانه ورزشی یزد را آغاز برخی از طرح‌های ورزشی بدون در نظر گرفتن آمایش سرزمین در سال‌های گذشته ذکر کرد و گفت: برای حل این معضل طرح‌های ورزشی متعددی در برخی نقاط به‌خصوص در اکرمیه، آزاد شهر، نوآوران، اسکان و چند نقطه دیگر بر حسب ضرورت پیش‌بینی شده که امیدواریم با همکاری خیران و بخش خصوصی اجرایی شود.

«مسعود شریعتی» تعداد اماکن ورزشی استان را ۲۶۲ مورد و سرانه ورزشی مربوط به اداره کل ورزش و جوانان به غیر از سایر دستگاه‌های اجرایی و خصوصی را در تمام مناطق ۱۰ شهرستان، ۵۷ سانتی‌متر ذکر کرد و گفت: هم‌اکنون ۷۲ طرح ورزشی خیری و ۴۳ طرح ورزشی دولتی در استان در دست اقدام است که با بهره‌برداری آنها سرانه ورزشی افزایش می‌یابد.

این مسئول، ۲ اولویت مهم و اساسی پیش روی این اداره کل را تدوین و پیگیری سند چشم‌انداز آمایش سرزمین و توزیع عادلانه سرانه ورزشی با همکاری و همراهی بخش خصوصی و خیران ذکر کرد که برای تحقق آن اقدام‌های مناسبی پیش‌بینی شده که به مرور انجام می‌شود و نقش مهمی در جذب و جلب علاقه‌مندان به ورزش و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی دارد.
شریعتی تصریح کرد: ایجاد فضاهای مناسب ورزشی به صورت عادلانه در تمام مناطق و تجهیز آنها به امکانات مورد نیاز از جمله ضرورت‌های ورزشی استان است که با همت دولت تدبیر و امید و مشارکت خوب علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در رشته‌های مختلف در آینده شاهد تحول در این عرصه و توسعه ورزش و فرهنگ‌سازی بهتر در میان مردم خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد در ادامه این نشست به تأمین ۳۰ میلیارد ریال بودجه استانی برای پیست مسقف دو و میدانی مجموعه بزرگ ورزشی اشاره کرد و گفت: در صورت تأمین بودجه ملی وعده داده شده توسط وزارت ورزش و جوانان، این طرح تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و یکی از آرزوهای مردم و مطالبه ورزشکاران استان محقق می‌شود.
شریعتی با بیان این‌که در سال ۱۳۹۷ ورزشکاران این استان در مجموع در المپیاد ورزشی استعدادهای برتر رتبه ششم کشور را کسب کردند، خاطر نشان کرد: این رویداد مهم ورزشی در سال جاری در بیش از ۷۰ رشته در بخش دختران و پسران برگزار می‌شود که استان در رشته‌های موی‌تای، شمشیربازی، جودو، قایقرانی و هندبال میزبان مسابقات است.

این مسئول از ورود کاروان جاده ولایت برای دهمین سال به استان از ۱۴ تیرماه سال جاری خبر‬ دا‬د‬ که با همکاری بخش‌های مختلف در چند روز برنامه‌های فرهنگی متعددی برای آنها پیش‌بینی شده که می‌تواند روح معنویت و ارزش‌های دینی و معرفتی را در بین مردم و جوانان گسترش دهد و مایه عزت و برکت باشد.
شریعتی به برنامه‌های مختلف ورزشی در راستای‬ غنی‬‌سازی‬‬ اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اشاره‬ کرد‬‬ و‬ گفت: ‬ برای جلوگیری از موازی کاری در این خصوص تمام‬ دستگاه‌های فرهنگی‬ ظرفیت‌های خود را در سایت اداره کل ورزش و جوانان ثبت می‌کنند‬ تا‬ علاوه‬ بر نظارت‬ در‬ راستای ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی بهتر به علاقه‌مندان اقدام شود.

وی از خانواده‌ها خواست برای ثبت‌نام فرزندان خود فقط به مراکز و باشگاه‌هایی مراجعه کنند که طبق مقررات مجوز رسمی دارند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید. وی افزود: در این خصوص لازم است با بررسی کامل در جریان وضعیت مدارس ورزشی به‌خصوص در رشته فوتبال و فوتسال قرار گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید