• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64135
+
-

واردات سالانه 150 هزار تن گندم به یزد

 مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی یزد گفت: مجموع تولید گندم سال گذشته در استان یزد 7 هزار و 500 تن بوده و این میزان، مصرف تنها 20 روز استان یزد است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی یزد در گفت‌وگو با یزدرسا با بیان این‌که امسال روند تحویل گندم به علت شرایط آب و هوایی دیرتر از سال‌های گذشته بود، افزود: بخشی از خرید گندم به صورتی توافقی در حال انجام است و فعلاً نمی‌توان گفت که روند خرید صعودی یا نزولی است.

«محمد پایدار اردکانی»، اظهار کرد: خرید گندم هم از 5 روز پیش شروع و در حال حاضر حدود 1000 تن گندم خریداری شده است؛ هیچ مشکلی هم در بحث تحویل و خرید گندم نداریم و هرجای استان که نیاز باشد امکان ایجاد یک مرکز جدید خرید وجود دارد. وی ادامه داد: تولیدگندم یزد به هیچ وجه جواب‌گوی مصرف این استان نیست، چراکه مجموع تولید گندم سال گذشته در استان یزد 7 هزار و 500 تن بوده و این میزان مصرف تنها 20 روز استان یزد است در حالی که مصرف سالیانه استان به صورت خوشبینانه 150 هزار تن است و این مقدار از استان‌های همجوار در حال تامین است. اردکانی تصریح کرد: مقدار مصرف گندم در استان یزد تفاوتی نسبت به سال‌های گذشته ندارد؛ هرچند که استان یزد تولید گندم ندارد اما به علت وجود صنایع قوی و رقابتی یک از بزرگ‌ترین صادرکننده‌های محصولات آردی است و چیزی حدود 20 هزار تن صادرات به خارج از استان دارد.

وی اذعان کرد: کیفیت گندم وارداتی به استان یزد بسیار مطلوب است و به همین دلیل است که استان یزد یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان محصولات آردی در کشور شناخته می‌شود. اردکانی نرخ خرید گندم از کشاورز را 1700 تومان اعلام کرد که با سه نرخ یارانه‌ای 665 تومان، نیمه‌یارانه‌ای 900 تومان و نرخ صنعتی 1850 تومان عرضه می‌شود.
وی با بیان این‌که تعداد سیلوهای استان یزد کافی نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 سیلو در استان وجود دارد که یک سیلو دولتی و 2 سیلو مربوط به بخش خصوصی است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، یک سیلوی دیگر از سوی بخش خصوصی به سیلوهای ذخیره گندم استان یزد افزوده می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید