• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64096
+
-

پیگیری مشکل صدور سند برای زمین‌های قول‌نامه‌ای

قول‌نامه‌ای بودن زمین‌ها در برخی شهرهای استان زنجان موجب شده است صاحبان آنان نتوانند با وجود در محدوده بودن اراضی از شهرداری‌ها پروانه ساخت بگیرند‎‎‎؛ مشکلی که حل آن در دستور کار مسئولان قرار گرفته است. اراضی قول‌نامه‌ای بدون سند در مناطق مختلف استان زنجان وجود دارد ولی به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان میزان آنها در شهرهای شرق این استان از جمله در ابهر، خرمدره، صایین‌قلعه و هیدج بیشتر است. 

به گزارش ایرنا، مهرداد سلطانی در شورای اداری شهرستان ابهر گفت: در گذشته برای حل مساله تشخیص احراز مالکیت اولیه با حضور نمایندگانی از استانداری، قوه قضائیه و سایر ارگان‌ها از جمله اداره ثبت اسناد و املاک، کارگروهی در استان تشکیل می‌شد. وی اظهار کرد: این کارگروه براساس معیارهای محلی، تفکیک مالکیت اولیه را انجام می‌داد و براساس قانون ثبت، ساکنان این مناطق می‌توانستند برای زمین‌هایشان سند دریافت کنند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: اخیراً با ورود نهادهای نظارتی فرایند صدور پروانه ساخت برای زمین‌های بدون سند معطل مانده و امکان صدور سند برای این نوع اراضی فراهم نیست. 

سلطانی افزود: برای حل مشکل ۲ اقدام را در دستور کار قرار دادیم. یکی این‌که از شورای تامین استان خواستیم به موضوع ورود کند که فعلاً برای این شورا این اقدام میسر نشده است، در اقدامی دیگر هم برای حل مشکل از دادگستری درخواست شده است از طریق کارگروه رفع موانع قضایی و حقوقی این موضوع را پیگیری کند. وی ابراز امیدواری کرد از طریق یکی از این ۲ مسیر مشکل صدور پروانه برای زمین‌های بدون سند حل شود. 

شهردار ابهر نیز در این جلسه با بیان این‌که ۳۰ درصد از اراضی این شهر قول‌نامه‌ای است، گفت: به دلیل این موضوع امکان تفکیک و صدور پروانه ساخت برای صاحبان این زمین‌ها مقدور نیست. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید