• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64035
+
-

پیست سوارکاری در سلطانیه ساخته می‌شود

رئیس فدراسیون سوارکاری بیان کرد: این فدراسیون در نظر دارد با توجه به وجود چمن در سلطانیه، تجهیز امکانات و خدمات مورد نیاز باشگاه سوارکاری و با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذار در این شهرستان پیست سوارکاری بسازد. 

به گزارش ایرنا، مسعود خلیلی در آیین مسابقات سوارکاری شمال غرب کشور در شهر سلطانیه توضیح داد: موضوع ساخت پیست سوارکاری سلطانیه در فدراسیون سوارکاری بررسی خواهد شد. وجود سرمایه‌گذار می‌تواند به پویایی این رشته در این شهرستان منجر شود. 

رئیس هیأت سوارکاری و اسب‌دوانی شهرستان سلطانیه نیز در این آیین گفت: یکی از اهداف برگزاری این مسابقات شناسایی چمن سلطانیه به عنوان چشم‌انداز طبیعت ایران به مردم سراسر کشور بوده و در کنار رونق ورزش سوارکاری، حفظ چمن تاریخی سلطانیه نیز مورد توجه قرار گرفته است. 

سیدعزیز طاهری افزود: در مسابقات سوارکاری شهرستان سلطانیه ۵۰ رأس اسب با نژادهای مختلف از جمله اسب‌های دو خون، عرب، ترکمن محلی،‌ برد و کرد به رقابت پرداختند. وی تصریح کرد: در حاشیه این مسابقه جشنواره بازی‌های بومی و محلی سلطانیه و همچنین نمایشگاه محصولات محلی شهرستان سلطانیه با هدف معرفی بیش از بیش آن به گردشگران برگزار شد. 

رئیس هیأت سوارکاری و اسب‌دوانی شهرستان سلطانیه گفت: اکنون یک باشگاه اسب‌سواری در سلطانیه فعال است که تلاش می‌شود با اخذ مجوزهای لازم دومین باشگاه نیز افتتاح شود که در جذب علاقه‌مندان و پویایی بیشتر این رشته ورزشی بسیار اثرگذار خواهد بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید