• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64087
+
-

اجرای طرح هادی در 130 روستا

خبر
اجرای طرح هادی در 130 روستا

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طرح هادی در بیش از ۱۳۰ روستای استان در سال جاری اجرا می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد بیان کرد: از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، طرح هادی در ۳۸۲ روستا اجرا شده و در حال حاضر طرح هادی در ۱۳۰ روستای استان در حال اجراست. وی ادامه داد: در سال جاری از محل اعتبارات ملی و استانی در بیش از ۱۳۰ روستای استان، طرح هادی اجرا خواهد شد. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان 8/53 درصد است. در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری است و می‌توان گفت طرح هادی در بیش از نیمی از روستاهای استان زنجان اجرا شده است.

صنعتی‌منفرد با بیان این‌که اجرای طرح هادی در توسعه همه‌جانبه مناطق روستایی نقش زیربنایی و بنیادی دارد، گفت: طرح هادی روستایی از جمله طرح‌های عمرانی است که جزو مهم‌ترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاه‌های روستایی نیز به شمار می‌آید. 

وی یادآور شد: ساختار کالبدی روستاها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل‌گرفته‌اند، با اجرای طرح هادی روستایی و ساخت‌وسازهای جدید، خانه‌های بادوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، راه‌اندازی کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول شده و سبب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در میان روستاییان شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید