• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64050
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oqQz
+
-

تخصیص اعتبار برای بازسازی مناطق سیل‌زده ایلام

تخصیص اعتبار برای بازسازی مناطق سیل‌زده ایلام

معاون امور عمرانی استاندار ایلام از تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار مرحله اول بازسازی مناطق سیل‌زده ایلام خبر داد و گفت: این تخصیص اعتبار روند بازسازی واحدهای تخریب شده بر اثر سیلاب نوروز امسال را سرعت بخشیده است.
به گزارش ایرنا «احمد کرمی» با تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان بیان کرد: هیات دولت ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مناطق سیل‌زده ایلام تصویب کرده است.

وی در خصوص بازسازی واحدهای تخریب شده بر اثر سیل، به روند مناسب عملیات عمرانی و بازسازی اشاره کرد و افزود: 6 طرح هادی اضطراری در بخش ماژین در کوتاه‌ترین زمان توسط بنیاد مسکن استان تهیه شده و در کارگروه‌های مربوطه به تصویب رسیده و برای اجرا و صدور پروانه رایگان احداث ابلاغ شده است.

کرمی با بیان این‌که سکونت موقت اهالی در واحدهای خود فعلا تا ساخت واحد جدید متوقف شده است، گفت: در این مرحله تمام واحدهایی که به آواربرداری نیاز داشته‌اند به طور ۱۰۰ درصدی به اتمام رسیده و در حال احداث بنای جدید هستند. معاون امور عمرانی استاندار ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده و استعلام‌های به ‌عمل ‌آمده، تنها روستای دمرود در بخش ماژین به تملک زمین نیاز داشته که با هماهنگی و همکاری کمیته امداد این کار صورت گرفته و آماده‌سازی و قطعه‌بندی زمین نیز در حال انجام است. تمام متقاضیان این روستا برای انعقاد قرارداد به بانک عامل معرفی شده‌اند. وی بیان کرد: سایر روستاهای بخش ماژین مشکل تامین زمین ندارند و همچنین مشکلی در زمینه ساخت ‌و‌ ساز خانه‌های آنها وجود ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید