• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64033
+
-

اجرای ۶ طرح کلان گردشگری

اجرای ۶ طرح کلان گردشگری

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان قزوین از اجرای ۶ طرح کلان گردشگری در استان قزوین با هدف رونق تولید و اشتغال‌زایی خبر داد. 

مرتضی علیخانی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی آبگرم یله‌گنبد و مجموعه گردشگری اوان، راه‌اندازی مجتمع اقامتی و رفاهی مجموعه انرژی اتمی واقع در کوچنان الموت، ساخت یک هتل پنج‌ستاره در شهر قزوین، تکمیل هتل الماس شرق در آبگرم و احیای گراند هتل از طرح‌هایی است که برای سال جاری اجرایی می‌شود. 

وی وظیفه پیگیری و اجرای این طرح‌ها را برعهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دانست و گفت: انتظار ما این نیست که طرح‌های یادشده تا پایان سال تکمیل شوند و به بهره‌برداری برسند. هم‌اکنون این طرح‌ها بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان قزوین ادامه داد: میراث فرهنگی استان موظف است که ماهانه از روند پیشرفت این طرح به دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان گزارشی ارسال کند تا مشکلات و موانع موجود در مسیر تکمیل این طرح‌ها برطرف شود.

علیخانی با بیان این‌که استان قزوین در حوزه ساخت هتل‌ها، تقویت میراث فرهنگی، بوم‌گردی و صنعت گردشگری ضعیف عمل کرده است، افزود: اشتغال‌زایی و سودآوری صنعت گردشگری و توریسم بسیار بیشتر از بخش‌های دیگر بوده است و در بیشتر کشورها به عنوان اصلی‌ترین محور رونق تولید و اقتصاد محسوب می‌شود، اما در استان قزوین هنوز اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: هدف متولیان و مسئولان حوزه گردشگری باید این باشد که مدت‌زمان اقامت گردشگران را در استان به بیش از یک روز افزایش دهند. تحقق این امر مستلزم توجه به جاذبه‌های گردشگری و راه‌اندازی مراکز اقامتی و رفاهی در کنار جاذبه‌های گردشگری و طبیعی است. این مسئول گفت: استان قزوین با وجود جاذبه‌های گردشگری غنی و فراوان مراکز اقامتگاهی چندان مناسبی ندارد. در این میان، ساخت و تکمیل هتل پنج‌ستاره در مرکز شهر قزوین اولویت بسیار بالایی دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید