• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64025
+
-

ضرورت ساماندهی دستفروشان در قزوین

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری باید لایحه‌ای به شورا ارائه دهد تا موضوع دستفروشی در شهر قزوین به صورت جدی ساماندهی شود. مهدی عبدالرزاقی در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: باید ساماندهی دستفروشی در شهر قزوین جدی گرفته شود تا این مشکل برای همیشه از بین برود. وی ادامه داد: با توجه به فصل تابستان، تعداد دستفروشان به‌ویژه در بخش میوه و تره‌بار افزایش یافته است. آنها در هر خیابانی بساط پهن می‌کنند به طوری که در برخی از خیابان‌ها 10 تا 20 دستفروش وجود دارد. 

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: جمعیت دستفروشان بین 700 تا 800 نفر است که با کاسبی کردن در مکان‌های مختلف به‌ ویژه خیابان‌ها مشکلات ترافیکی و امنیتی به وجود می‌آورند. عبدالرزاقی یادآور شد: حضور دستفروشان به صورت نامنظم و پراکنده موجب شده است سیما و منظر شهری آسیب ببیند و شهروندان در تردد از پیاده‌رو با مشکلاتی مواجه شوند. وی گفت: در برخی مواقع، با دستفروشان برخورد می‌شود ولی آنها بساط خود را به خیابان دیگری انتقال می‌دهند. اجرای این طرح‌‌های مقطعی بی‌فایده است. 

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: از ابتدای شورای پنجم قرار بود دستفروشان شهر قزوین ساماندهی شوند و چند مکان برای فعالیت آنها اختصاص یابد ولی همچنان این موضوع مغفول مانده است. عبدالرزاقی توضیح داد: شهرداری باید لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه دهد تا موضوع دستفروشی در شهر قزوین به صورت جدی ساماندهی شود و وضعیت نابهنجار به وجود آمده در این شهر اصلاح شود. 


پارک‌ها مکانی مناسب برای برپایی غرفه‌های صنایع‌ دستی نیست

عضو شورای اسلامی شهر قزوین به برپایی غرفه‌ها به منظور فروش محصولات صنایع‌ دستی اشاره کرد و گفت: بوستان‌ها مکان ارزشمندی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان قزوینی است و نباید این تفرجگاه را به فضای دیگری تبدیل کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ابراز کرد: شهروندان قزوینی در بوستان‌ها به دلیل جمعیت زیاد و کمبود فضای سبز در 10 تا 15 متر مربع می‌نشینند و این وضعیت خوب نیست.  وی توضیح داد: سرانه فضای سبز در شهر قزوین پایین است و در این شرایط نباید اجازه داد که همین مقدار سرانه به فضای دیگری تبدیل شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید