• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63834
+
-

بهره برداری از پارک مشاهیر در سنندج

بهره برداری از پارک مشاهیر در سنندج

همزمان با برگزاری کنگره مشاهیرکُرد، پارک مشاهیر هم در این شهر و با حضور استاد «مظهر خالقی» مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سنندج، شهردار سنندج در این باره اظهار کرد: این پارک در زمینی به مساحت 3500 مترمربع  شامل 500 متر سنگفرش و 3 هزار مترمربع فضای سبز احداث شده است.

«حشمت الهی صیدی» افزود: نصب سردیس های مشاهیر کُرد از دیگر اقداماتی است که در پارک مشاهیر کرد نصب و جانمایی شد. وی اظهار کرد: در حال حاضر 10 سردیس های مشاهیر کُرد ساخته هنرمند برجسته استاد هادی  ضیاء الدینی در پارک نصب شده است. صیدی اعلام کرد: در حال حاضر سردیس مشاهیر برجسته کُرد نظیر میرزا رضا کلهر، هنرمند برات علی نورایی، عبدالحمید ملک الکلامی، ابراهیم یونسی، شیخ رضا طالبانی، ماموستا محوی، استاد مظفرپرتوماه، ماموستا گوران، ماموستا نالی، امان الله خان اردلان نصب شده است.

صیدی گفت: این پارک قابلیت نصب 50 عدد دیگر سردیس را دارد که در صورت آماده بودن  سردیس ها در آینده نسبت به نصب آن اقدام خواهیم کرد. شهردار سنندج عنوان کرد: روشنایی لازم در طراحی پایه این سردیس ها تعبیه شده و علاوه بر نام مشاهیر، مختصری از زندگی نامه این مشاهیر به سه زبان کردی، فارسی و انگلیسی بربدنه پایه سردیس ها درج شده است.  پارک مشاهیر کرد، در پارک جنگلی آبیدر جنب مسجد نور واقع شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید