• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63803
+
-

پایان مرمت بام حمام تاریخی میامی

سرپرست نمایندگی میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرمت بام حمام تاریخی آقایان میامی که ثبت شده در فهرست آثار ملی است پایان یافت.
«سیدمحمدصادق رضویان» درگفت وگو با ایرنا افزود: برداشت کاهگل‌های فرسوده، اصلاح شیب‌بندی بام، اجرای یک لایه کاهگل حفاظتی، اجرای آجر فرش بام و بندکشی، حذف الحاق‌ها و اندودهای سیمانی بام در این مرحله از مرمت انجام شد.

وی اضافه کرد: وجه تسمیه این بنای تاریخی از نام طایفه آقایان که همگی از سادات هستند و از طایفه‌های بزرگ میامی به شمار می‌روند گرفته شده است.
وی با اشاره به این‌که این حمام در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است افزود: فضای این حمام شامل سربینه یا رختکن، میان‌در و گرمخانه است و آب مورد نیاز هم از قنات میامی تأمین می‌شده است.

رضویان گفت: این حمام علاوه بر نوع معماری سنتی و ایستایی بالا، دارای جاذبه‌هایی از جمله محل برگزاری آیین‌های مختلف بوده است.
سرپرست نمایندگی میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی با اشاره به این‌که بر اساس اسناد موجود، قدمت شهر میامی بیش از هزار سال است اضافه کرد: حمام آقایان میامی به شماره ۳۰۱۲۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این بنای تاریخی میامی در خیابان امام خمینی(ره) ۱۰۰ متری شمالی کاروانسرای میامی و ابتدای خیابان مسجد جامع این شهر واقع شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید