• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63776
+
-

ساخت تصفیه‌خانه پردیسان در بلاتکلیفی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان مباحث مختلفی از جمله پدافند غیرعامل مطرح بوده و هنوز تصمیم قطعی برای آن گرفته نشده است. «علی‌جان صادق‌پور» در گفت‌وگو با تسنیم با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن همه جوانب احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان بیان کرد: باید با آینده‌نگری و در نظر گرفتن همه موارد، خط برگشتی فاضلاب، محل احداث، خطوط انتقال و غیره نیز پیش‌بینی شود و مشاوری در این زمینه انتخاب‌ شود که همه مراحل و نحوه اجرای این تصفیه‌خانه را مورد بررسی قرار دهد. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اضافه کرد: قرار گرفتن این تصفیه‌خانه در بالادست شهر قم و خطرات پدافندی آن امکان جابه‌جایی تصفیه‌خانه در پایین‌دست و احداث 40 کیلومتر خط انتقال را دور از ذهن نکرده است. وی مشکلات خطوط انتقال فاضلاب پردیسان به پایین‌دست شهر قم را موردتوجه قرار داد و گفت: اگر قرار باشد 40 کیلومتر خط انتقال کشیده شود فاضلاب در طول این مسیر خاصیت خود را از دست می‌دهد.

 همچنین مسیر انتقال آن نیز مهم است که باید در نظر گرفته شود. صادق‌پور با اشاره به مزایای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب در بالادست شهر قم اضافه کرد: شهرداری در حال حاضر بخشی از آبیاری فضای سبز را با استفاده از آب شرب باوجود مشکلات کم‌آبی انجام می‌دهد که می‌توان از پساب این تصفیه‌خانه برای توسعه فضای سبز و بخش صنعت استان استفاده کرد. وی میزان مشترکان فاضلاب قم را بیشتر از 102 هزار اشتراک برشمرد و ادامه داد: حجم فاضلاب تصفیه‌ شده در استان قم بیش از 25 میلیون متر مکعب است که جمعیت تحت پوشش نیز به 439 هزار نفر رسیده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید