• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63773
+
-

سگ‌گردانی در اراک ممنوع شد

دادستان عمومی و انقلاب اراک با صدور اطلاعیه‌ای سگ‌گردانی و سگ‌بازی را در اماکن عمومی از قبیل پارک‌ها، خیابان‌ها و مجتمع‌های مسکونی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به نارضایتی‌های گسترده مردمی در مورد روند فزاینده پدیده سگ‌گردانی و سگ‌بازی در اماکن عمومی از قبیل پارک‌ها، خیابان‌ها و مجتمع‌های مسکونی به اطلاع مردم اراک می‌رساند از آنجا که این موضوع انحراف از ارزش‌های اخلاقی و اسلامی است و موجب جریحه‌دار شدن احساسات دینی و مذهبی شهروندان می‌شود هرگونه سگ‌گردانی دراماکن عمومی ممنوع می شود.
همچنین سگ‌گردانی ضمن ایجاد رعب و وحشت برای اطفال، نوجوانان، دختران و سالمندان، خطراتی را از حیث حمله و گازگرفتگی فراهم می‌سازد و بدین لحاظ به استناد ماده 522 قانون مجازات اسلامی قابل پیگرد قانونی است. فرماندهی انتظامی اراک نیز موظف است 

با ابلاغ به یگان‌های تحت امر، موضوع را در دستور کار قرار دهد و در صورت وقوع پدیده سگ‌گردانی ضمن تحویل سگ به شهرداری(ترجیحا باغ وحش) دارنده آن را برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی کند. بر اساس این گزارش، ارائه هرگونه مجوز یا به اصطلاح شناسنامه درخصوص نگهداری یا مالکیت سگ‌های زینتی یا سگ‌هایی که نگهداری آنها از نظر شرع مقدس اسلام مجاز نیست از لحاظ این مرجع قابل قبول نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید