• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63800
+
-

رتبه هفتم مرکزی در اجرای سیستم نوین آبیاری

مدیر کل دفتر امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در راستای اجرای عملیات آب و خاک و اجرای سیستم نوین آبیاری در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.
به گزارش فارس، «رضا سرافرازی» در بازدید از پروژه‌ها و منابع آبی و قنوات و تعاونی‌های بخش کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: در راستای اجرای عملیات آب و خاک و اجرای سیستم نوین آبیاری استان مرکزی در جایگاه هفتم قرار دارد.

وی با اشاره به کمبود منابع آب در اکثر استان‌های کشور و از آنجا که بخش کشاورزی بیشترین مصرف استحصال آب در کشور را دارد افزود: ۹۲ درصد تولید محصولات کشاورزی وابسته به منابع آب و آب‌های آبیاری و آشامیدنی است. مدیر کل دفتر امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی با تأکید بر این‌که ۶۰ درصد آب استحصالی در بخش کشاورزی وابسته به منابع آب‌های آبیاری است بیان کرد: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی افزایش بهره‌وری در واحد سطح زیر کشت است.

سرافرازی از افزایش بهره‌وری تولید محصولات زراعی، باغی و دامی استان در چند سال اخیر در کشور خبر داد و گفت: چهارمین سالی است که کشور در تولید گندم خودکفا شده است و از سیاست‌های وزارت کشاورزی است که تا حد امکان وضعیت منابع آبی را در زمینه سیاست امنیت غذایی با استفاده از عملیات زیرزمینی و عملیات تحت فشار تقویت کند.

وی افزایش کشت گلخانه‌ای را از دیگر سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: در استان ۴ هزار رشته قنات فعال وجود دارد که از امنیت بالایی برخوردار هستند و به منظور استفاده از این منابع آبی قنوات، عملیات اجرایی در استان در حال انجام است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید