• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63799
+
-

ممنوعیت کار کودکان در مشاغل پر آسیب

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: محو کار کودکان به‌ویژه کارهایی که آسیب‌های جدی به سلامت جسم و روح می‌زنند و فرصت‌های آموزش و یادگیری را از بین می‌برند در دستور کار بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان قرار گرفت. 

«محمد تقی آبایی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: از بین بردن اشکال بد کار کودکان از جمله اهداف اساسی حقوق کار است و در بند «پ» سند ملی کار شایسته به صورت خاص به محو کار کودکان به‌ویژه اشکال بد کار کودک اشاره شده است. وی ادامه داد: بر این اساس بازرسان کار موظف به انجام اقدام فوری نسبت به بررسی همه جانبه و مجدانه برای محو بدترین اشکال کار کودک هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: اداره بازرسی کار این استان موظف است ضمن توجه ویژه نسبت به این موضوع، کارفرمایان را به قوانین و جرایم موجود و نظارت بر رویه‌های مربوط به محو کار کودک آشنا کند.
آبایی افزود: راهنمایی و آموزش سامانه‌های مرتبط، صدور ابلاغیه و ثبت آمار مربوط به محو کار کودک به صورت ماهانه در سامانه نرم‌افزاری بازرسی کار از دیگر وظایف بازرسان کار است.
وی ادامه داد: در صورت تخلف کارفرمایان بر اساس فصل یازدهم قانون کار به‌ویژه ماده ۱۷۶ قانون کار و نیز ماده ۲ آیین نامه مذکور نسبت به معرفی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی اقدام لازم انجام می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید