• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63789
+
-

برنامه راهبردی بخش مرکزی قم تدوین شد

بخشدار مرکزی قم گفت: برنامه راهبردی و سند چشم‌انداز ۱۰ ساله توسعه روستاهای بخش مرکزی قم از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۸ در بخش‌های مختلف تدوین شده و آماده اجراست.  به گزارش ایرنا، «سید داوود حاجی حسینی» بیان کرد: این برنامه برای همه روستاهای بخش به صورت مجزا تدوین و در آن راهبردهای مورد نظر به منظور اجرا در فواصل زمانی کوتاه‌مدت یک‌ساله و بلندمدت ۱۰ ساله ترسیم شده است. 

وی افزود: با تدوین این سند چشم‌انداز که برای نخستین بار در بخش‌های استان آماده شد، روند توسعه مناطق مختلف بخش مرکزی سرعت خواهد گرفت و متولیان اداره این مناطق با نظم بیشتری امور را دنبال خواهند کرد. حاجی حسینی ادامه داد: زمانی که دهیاران برای انجام کارهای خود، نقشه راه در اختیار داشته باشند، با صرف زمان و هزینه کمتری به اهداف خود خواهند رسید و این یکی از مهم‌ترین امتیازهای استفاده از برنامه راهبردی در بخش مرکزی قم است. وی گفت: همچنین با وجود این سند چشم‌انداز، نظارت بر نحوه عملکرد مسئولان در بخش مرکزی آسان می‌شود و مردم بر اساس آن می‌توانند خواسته خود را از دهیاران و سایر مجریان بخش مطالبه کنند.

بخشدار مرکزی قم افزود: عمل به راهبردهای مشخص شده در این سند معطوف به شخص نیست و به همین دلیل، جا‌به‌جایی افراد در مسئولیت‌ها، آسیبی به روند اجرای برنامه‌های مشخص شده در بخش مرکزی نمی‌زند.
وی ادامه داد: تدوین این سند به عنوان یک الگوی موفق در سایر بخش‌های قم نیز مورد توجه قرار گرفته است، چراکه می‌تواند نقش بسیار مهمی در تحقق توسعه پایدار در همه مناطق استان داشته باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید