• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63759
+
-

زلزله‌های دامغان روند کاهشی دارد

از صبح روز پنجشنبه(13 تیر) تا بامداد روز جمعه(14 تیر) چندین زلزله مناطق مختلفی از شهرستان دامغان را لرزاند. به گزارش فارس، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: زلزله‌های دامغان از بعدازظهر روز پنجشنبه(13 تیر) روند کاهشی داشته است و مردم نگران نباشند. 

«منوچهر فخری» با اشاره به وقوع چند زلزله‌ در شهرستان دامغان اظهار کرد: کمترین این زمین‌لرزه‌ها 5/2 و بیشترین آنها 7/4 ریشتر بوده است. وی افزود: با دستور استاندار سمنان، از لحظات اولیه تکرار زلزله در شهرستان دامغان، ستاد مدیریت بحران با حضور مدیر کل مدیریت بحران و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط در این شهرستان تشکیل شده است. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: اعضای ستاد مدیریت بحران با حضور در مناطق زلزله‌زده شهرستان دامغان، بازدید میدانی کاملی را به انجام رساندند. فخری اضافه کرد: به‌منظور پیش‌بینی و آمادگی برابر هرگونه تهدید احتمالی، همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در شهرستان دامغان در آماده‌باش کامل هستند. 

وی بیان کرد: مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان و سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان به همراه جمعی از مدیران مرتبط در شهرستان دامغان در منطقه حضور دارند. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: مردم با حفظ خونسردی و آرامش خود، به‌منظور مقابله با هرگونه خطر احتمالی آمادگی کامل داشته باشند. وی گفت: در ارتباط تلفنی انجام‌شده با نجار، معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران، ضمن ارائه اطلاعات و موارد اتفاقات رخ‌داده بر لزوم آمادگی کامل شهرستان‌های دامغان، سمنان و شاهرود و همچنین استان‌های همجوار تأکید شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: مردم به شایعات منتشرشده در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار دقیق حوادث را از ستاد مدیریت بحران استان یا فرمانداری دامغان دریافت کنند. 

فرماندار دامغان نیز از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 9/3 ریشتر در این شهرستان خبر داد و گفت: اکیپ‌های امدادی در منطقه حضور دارند. «علی اصغر مجد» با اشاره به وقوع زمین لرزه 9/3 ریشتری در ساعت ۳۹ دقیقه بامداد روز جمعه(14 تیر) در دامغان تاکید کرد: در پی وقوع ۱۸ زمین لرزه در این شهرستان از صبح پنجشنبه تاکنون اکیپ‌های امدادی در منطقه و کانون زلزله و روستاهای حومه دامغان حضور دارند. 

وی افزود: آخرین زلزله با قدرت 3/3 ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در ساعت 3 دقیقه بامداد جمعه رخ داد که گزارشی از خسارت های احتمالی نداشتیم. فرماندار دامغان با بیان این‌که موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران تاکنون بیش از ۱۸ زمین لرزه را در دامغان ثبت کرده است تاکید کرد: بزرگ‌ترین این زمین لرزه‌ها 7/4 و 1/4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین بوده‌اند. مجد بیان کرد: ستاد مدیریت بحران و شورای تأمین دامغان در آماده‌باش کامل هستند و در منطقه حضور دارند. مردم نباید نگران باشند، چراکه تمهیدات لازم با حضور اکیپ‌های خدماتی و امدادی صورت گرفته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید