• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63119
+
-

تعیین تکلیف بدهی تولیدکنندگان به بانک‌ها

در استان چهارمحال و بختیاری
تعیین تکلیف بدهی تولیدکنندگان به بانک‌ها

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: واحدهای تولیدی باید نسبت به پرداخت بخشی از بدهی خودبه بانک‌ها در اسرع وقت اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، «اقبال عباسی» در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به بدهی واحدهای صنعتی به بانک‌ها اظهار کرد: واحدهای تولیدی باید بخشی از بدهی خود را در اسرع وقت به بانک‌ها پرداخت و مابقی را تقسیط کنند تا بدهی‌ها تعیین تکلیف شود.
وی با بیان این‌که اجرای مصوبات ستاد تسهیل ضروری است، افزود: چنانچه بانک‌ها اعتراضی نسبت به مصوبات دارند، باید در همان جلسه بیان شود و برخی موضوعات که نیاز به مصوبه ستاد ندارد در جلسات کارشناسی بانک‌ها تعیین تکلیف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصوبات دولت در راستای رونق بخشیدن به تولید ادامه داد: تعویق اجرائیات دستگاه‌هایی مانند بیمه، مالیات، آب، برق، گاز و شهرداری‌ها برای واحدهایی است که طرح احیای آنها به تصویب دستگاه‌های اجرایی از جمله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جهادکشاورزی و سازمان صمت رسیده باشد، یکی از این مصوبات است.
عباسی با بیان این‌که اجرای مصوبات می‌تواند سبب جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و بروز اختلال در روند اشتغال و تولید شود، بیان کرد: در اجرای این بند، دستگاه‌های مربوطه که موافقت اصولی صادر کرده‌اند باید علت ایجاد مانع برای واحدهای تولیدی و طرح‌های اشتغالزا را به دقت بررسی کنند. اگر برای آنها محرز شد که این واحدها به دلایل ناخواسته دچار مشکل شده‌اند برای رونق در تولید، این مصوبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای آنها اجرایی شود.

استاندار خاطرنشان کرد: در ابتدا باید صندوق توسعه ملی اعتباری برای هر بانک پیش‌بینی کند تا بانک نیز به همین میزان تسهیلات در اختیار تولیدکننده قرار دهد و تسهیلات رونق نیز باید از منابع داخلی بانک‌ها تأمین شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید