• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63124
+
-

مقاومت سودجویان در برابر کاهش قیمت گوشت قرمز

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان گفت: مدیریت بازار گوشت قرمز به نظارت سازمان‌های مسئول نیاز دارد تا افزایش قیمت کنترل شود.

«شفیع‌الدین ذوالفقاری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قیمت دام سنگین زنده به تازگی نسبت به اوایل سال و سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته اما در بازار و قصابی‌ها این تغییر قیمت برای مصرف‌کننده احساس نمی‌شود. وی بیان کرد: در عرضه گوشت گاو و گوساله نبود نظارت سازمان‌های بازرسی و نظارتی بر اصناف به پایین نیامدن قیمت این فراورده خام منجر شد که اگر مسئولان امر به این موضوع وارد شوند، آشفتگی بازار رفع خواهد شد. به گفته مدیرعامل اتحادیه دامداران اصفهان آشفتگی بازار گوشت گوسفند برخلاف دام سنگین ناشی از فعالیت دلالان و قاچاق گوسفند است که افرادی بدون هویت و با شماره‌های ناشناس به دنبال خرید گوسفند از دامدار و قاچاق آن هستند.

وی ادامه داد: چنین وضعی موجب افزایش قیمت گوشت بره و آشفتگی در این بازار شده که باید نظارت بیشتری از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود.
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان با بیان این‌که دامداران زحمت زیادی را برای تأمین گوشت متحمل می‌شوند، اظهار کرد: به دلیل نبود نظارت، دلالان و برخی از فروشندگان بدون تحمل سختی و زحمت منفعت زیادی می‌برند.
وی یادآور شد: در زمان حاضر تولید گوشت در استان اصفهان افزایش یافته و بر این اساس باید کاهش قیمت را شاهد باشیم اما برهم زنندگان نظم اقتصادی، به جامعه و مردم صدمه می‌زنند.

اصفهان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات دامی در کشور به شمار می‌رود، به طوری که دارای 9/2 میلیون رأس گوسفند و بُز (به‌جز دام عشایر) و۴۳۰ هزار رأس گاو و گوساله و بالغ بر ۱۰ هزار شتر است که 8/6 میلیون واحد دامی (دام سبک و سنگین) را شامل می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید