• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63117
+
-

تدوین اطلس گردشگری ۷۰۰ روستا در اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اطلس فرهنگی و گردشگری ۷۰۰ روستا در پهنه این خطه در راستای توسعه گردشگری روستایی تدوین می‌شود.

به گزارش ایرنا، «فریدون الله‌یاری» افزود: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی در راستای گسترش گردشگری، به‌ویژه در مناطق روستایی و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های ناشناخته فرهنگی در استان اصفهان، دفتر مطالعات و پژوهش اداره کل میراث فرهنگی استان، بر پایه برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در تابستان امسال کار گردآوری اطلس مردم‌شناسی و زبان و گویش‌های استان را آغاز می‌کند.
وی تصریح کرد: در زمینه گردآوری اطلس فرهنگی روستاهای استان، در گام نخست ۶۹۴ روستا در محدوده ۷ شهرستان در محور شمال استان تحت پوشش این طرح پژوهشی قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: این طرح بنیادی از تابستان ۱۳۹۸ آغاز خواهد شد و گروهی علمی شامل اعضای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سازمان و تنی‌چند از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان اصفهان در حوزه گردشگری در اجرای این طرح همکاری خواهند داشت.
وی افزود در اجرای این طرح جدای از نهادهای ذکرشده تلاش شده با حفظ حقوق معنوی، کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز حضور فعال داشته باشند.

الله‌یاری پس از گردآوری اطلس فرهنگی و گردشگری روستاهای استان اصفهان که یک سال به طول می‌انجامد، اطلاعات در سامانه‌های الکترونیکی اداره کل بارگذاری و امکان دسترسی علاقه‌مندان به آن فراهم می‌شود.
استان اصفهان دارای نزدیک به ۲۲ هزار اثر تاریخی است که بخش عمده‌ای از این آثار در روستاها واقع شده است. این استان دارای بیش از ۳ هزار پارچه آبادی و روستاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید