• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63115
+
-

۸ شهرک صنعتی جدید در دست ساخت

در استان اصفهان
۸ شهرک صنعتی جدید در دست ساخت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: با توجه به مشکلات کم‌آبی منطقه باید توسعه صنایعی در دستور کار قرار گیرد که مصرف آب آنها مناسب و حداقلی باشد.
«محمدجواد بگی» در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان یک شرکت توسعه‌ای و زیرساختی است، اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌ها، فیبرنوری، ایستگاه آتش‌نشانی، تصفیه‌خانه و فضای سبز از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

وی با اشاره به ایجاد 70 شهرک صنعتی به مساحت 12 هزار و 20 هکتار توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان افزود: در حال حاضر 8 شهرک صنعتی به مساحت یک هزار و 200 هکتار در دست ساخت است و توسعه 2 هزار هکتاری شهرک‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به وجود 8 شهرک صنعتی خصوصی در استان اصفهان گفت: شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فرصت مناسبی برای استقرار و شکوفایی بخش‌های تولیدی و صنعتی است.

وی با بیان این‌که بیش از 61 درصد صنایع استان زیرمجموعه شرکت شهرک‌ها است، بیان کرد: 95 درصد صنایع استان صنایع کوچک و متوسط و 5 درصد مانند ذوب‌آهن و فولاد مبارکه جزو صنایع بزرگ هستند.
بگی با بیان این‌که شهرک‌های صنعتی استان تاکنون با ایجاد بیش از 130 هزار شغل و ارزش افزوده مناسب، سهم ویژه‌ای از اقتصاد صنعتی‌ترین استان کشور را در اختیار دارند، افزود: رسالت دوم شرکت شهرک‌ها، خدمات حمایتی و توسعه‌ای است که در این راستا 11 خدمت را به صورت رایگان و یارانه‌ای ارائه می‌کنیم. وی با بیان این‌که با حمایت مناسب از صنایع کوچک و متوسط استان می‌توان شاهد افزایش چشمگیر اشتغال‌زایی بود، خاطرنشان کرد: با توجه به چالش‌هایی که خشکسالی‌های اخیر برای بخش کشاورزی اصفهان ایجاد کرده، توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از راهکارهای اصلی ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه در این مناطق است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تأکید بر این‌که باید از استقرار صنایع بسیار پرمصرف در زمینه آب در استان ممانعت به عمل آید، افزود: با توجه به مشکلات کم‌آبی منطقه باید توسعه صنایعی در دستور کار قرار گیرد که مصرف آب آنها مناسب و حداقلی باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید