• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63101
+
-

نمایندگان خوزستان پیگیر مشکلات سیل‌زدگان

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از تدوین نامه‌ای برای ارسال به مقام معظم رهبری در خصوص مشکلات حل نشده مردم سیل‌زده خوزستان و وعده‌های عملی نشده خبر داد. «قاسم ساعدی» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت استان سیل‌زده خوزستان اظهار کرد: فعلا اقدامات انجام شده در حد ارزیابی خسارات است و جبران خسارتی در حوزه‌های کشاورزی، مسکن و راه و شهر‌سازی پرداخت نشده است.

وی گفت: امیدواریم دولتمردان حرف‌های خود را که همواره در رسانه‌ها در زمینه پرداخت خسارات و کمک به سیل‌زدگان بیان می‌کنند، عملی سازند.ساعدی با بیان این‌که تاکنون صرفا ۵ میلیون تومان به هر خانواده سیل‌زده تحت عنوان وام معیشتی داده شده اما در سایر زمینه‌ها اقدامی صورت نگرفته است، افزود: در سایر بخش‌ها نظیر بنیاد مسکن و وزارت کشاورزی، کارشناسان به منطقه آمدند و خسارات را ارزیابی کردند و نظر دادند اما هنوز اقدامی در زمینه پرداخت‌ها صورت نگرفته است و مردم همچنان چشم‌انتظار هستند.

نماینده دشت‌ آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: روند بررسی و پرداخت خسارات از سوی کارشناسان طولانی شده است و مردم خوزستان از وعده‌ها ناراضی هستند و انتظار دارند قدمی برداشته شود.وی افزود: از سوی دیگر، دولتمردان - از وزارت نیرو گرفته تا رئیس‌جمهوری و مسئولان استانی - اعلام کردند که مردم کشت تابستانه انجام دهند ولی مردم با وجود وقوع سیل فروردین با بی‌آبی مواجهند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: در مناطق بالادست و پایین‌دست کارون و کرخه مردم کشت انجام داده‌اند اما متاسفانه آب آنها قطع شده است. زمانی که با متولیان آب استان صحبت می‌کنیم، می‌گویند آب کافی نیست. ساعدی گفت: بنده، به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان، در حال نگارش نامه‌ای برای ارسال به مقام معظم رهبری هستم چراکه ایشان دستور داده‌اند که به مناطق سیل‌زده توجه ویژه شود اما دستورشان هنوز اجرایی نشده است.


جزئیات نامه رئیس مجمع نمایندگان استان

نماینده مردم اهواز در مجلس نیز از جزئیات نامه رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان به رهبری خبر داد.«علی ساری» در گفت‌وگو با ایلنا، درباره نامه رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان به رهبری با موضوع مشکلات سیل‌زدگان گفت: بارها و بارها حضورا، کتبا و شفاها مشکلات مناطق سیل‌زده را به گوش مسئولان رساندیم.

وی تاکید کرد: مناطق سیل‌زده چندین و چند مشکل همزمان با هم دارند. نخست پرداخت خسارت به کشاورزان است. اطلاعات هر یک از افراد به صورت جامع و از طریق سیستم در اختیار وزرات کشور است اما جایی که باید اطلاعات وارد شود، وزارت کشاورزی است که این کار با تاخیر صورت می‌گیرد.

این نماینده ادامه داد: در خصوص خسارات کشاورزی، آنجا که باید وام داده شود، این کار صورت گرفته است اما جایی که باید وام بلاعوض داده شود تا امروز پرداختی انجام و اعتباری هم به بانک‌ها در این خصوص داده نشده است. ساری گفت: مساله بعدی بازسازی خانه‌های تخریب شده در سیل اخیر است که این کار با تاخیر در حال انجام است.

تعدادی کارشناس به مناطق سیل‌زده مراجعه کرده‌اند و اقدامات لازم هم صورت گرفته است، اما مشخص نیست چرا با آن سرعتی که باید، کار انجام نمی‌شود. نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید اقدامات واقعی روی زمین صورت گیرد و مشکلات مردم رفع شود تا از گرفتاری نجات پیدا کنند.

وی افزود: گفته شد برخی اقلام و کالاهای مورد نیاز در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اما با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد برخی فروشگاه‌ها این لوازم را گرفته و برخی دیگر نگرفته‌اند و همین باعث اعتراض مردم شده است. ساری گفت: دولت باید شفاف‌سازی کند که چرا این اقدامات انجام نشده است. ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوعات بی‌تفاوت باشیم، بنابراین تقاضای رسیدگی به مشکلات را در مناطق سیل‌زده داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید