• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62908
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


  حکم عرب‌سرخی و قدیانی اجرا نشد
صبح روز گذشته فیض‌الله عرب‌سرخی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب از احضار خود به شعبه یکم اجرای احکام اوین و عزیمت برای تحمل یک سال زندان خبر داد، اما ساعاتی بعد، خبری مبنی بر اجرایی‌نشدن حکم زندان وی منتشر شد. به گزارش خبرآنلاین، گفته می‌شود این حکم به‌دلیل تماس اجرای احکام با دادستانی و توافق این دو نهاد قضایی فعلا اجرا نمی‌شود. طبق اعلام یکی از اعضای خانواده این فعال سیاسی، این محکومیت یکساله به فعالیت‌های عرب‌سرخی در جریان انتخابات‌88 ارتباطی نداشته و به جلسات تفسیر قرآنی بازمی‌گردد که اخیرا در منزل وی، برگزار می‌شد. عدم‌اجرای حکم حبس عرب‌سرخی در حالی است که اجرای حکم 3سال حبس ابوالفضل قدیانی نیز هفته گذشته با دستور قاضی پرونده او متوقف شد و به خانه برگشت.

  افزایش فهم مردم و کاهش اعتراضات!
مصطفی پور‌محمدی، وزیر دادگستری سابق دولت روحانی گفته که تجمعات اعتراضی در کشور کاهش یافته که این نشانه افزایش فهم مردم است. به گزارش ایسنا، وی گفته، طبق اطلاعات دستگاه‌های امنیتی کشور در ۴‌ماه گذشته تعداد تجمعات داخل کشور ۴۰ درصد و تعداد پاسخگویی به فراخوان‌های ضد‌انقلاب ۹۰‌درصد کاهش یافته است که این نشان از بالا‌رفتن و افزایش فهم مردم در تحلیل مشکلات داخلی، وضعیت جهانی و شناخت دشمنان، انسجام و اعتماد ملی است. پورمحمدی تصریح کرد: با وجود تحریم‌های شدید دشمن، بیشتر مشکلات داخلی کشور نتیجه بی‌تدبیری، کم‌تدبیری، اختلاف و بی‌تقوایی و فسادهای داخلی خودمان است

  دلال‌ها رأی معتادها را ۲۰۰هزار تومان می‌خرند!
مصطفی رضا‌حسینی قطب‌آبادی، نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی با خبرآنلاین به پدیده زشت خرید و فروش آرا در انتخابات اشاره کرد و گفت: «متأسفانه دیده می‌شود که آرای جامعه معتادان ما که جمعیت آماری کمی هم نیستند، به‌خصوص برای حوزه انتخابیه‌ای که با ۵۰ تا ۱۰۰ رأی سرنوشت آن تعیین می‌شود، به‌دلیل نیاز مالی این طیف خریداری می‌شود. وی همچنین گفته: در بسیاری از نقاط رأی تا ۲۰۰ هزار تومان کمی بیشتر و کمتر خرید و فروش می‌شود، در مواردی هم مشاهده می‌شود که در اطراف شعب اخذ آرا دلالانی تردد می‌کنند و به‌دنبال خرید و فروش رأی هستند.

  مناقشه مجمع تشخیص و زاکانی
دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت‌نظام خبر خبرگزاری ایرنا درباره معاون اجرایی سابق حوزه ریاست و حضور وی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه آیت‌الله آملی لاریجانی را کذب محض دانست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش‌هایی از این جوابیه آمده است: برخی از اتهامات مطرح در مورد معاون اجرایی حوزه ریاست قبلا در دادسرا بررسی شده و کذب‌ بودن آن محرز شده بود. علیرضا زاکانی نیز در پاسخ به این جوابیه توییت کرد: مشفقانه به رئیس محترم مجمع تشخیص عرض می‌کنم که اشتباه می‌فرمایید و تا دیر نشده از وی تبری جویید.

این خبر را به اشتراک بگذارید