• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62850
+
-

خطر وقوع سیلاب در استان‌های شمال‌غرب

سازمان هواشناسی اعلام کرد آب‌گرفتگی معابر، سیلاب و آسیب به خطوط انتقال نیرو بر اثر بارش‌ها طی روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود

آب و هوا
خطر وقوع سیلاب در استان‌های شمال‌غرب

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور یک سامانه بارشی از ظهر دیروز وارد شمال غرب کشور شده و بارش‌ها در اردبیل و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، تا پیش از ظهر چهارشنبه قابل توجه خواهد بود. 

به گزارش همشهری، اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی تا فردا سه‌شنبه، مناطق مختلف استان به‌ویژه در نواحی شمالی و شرقی جو ناپایداری خواهند داشت و رگبار باران و رعد و برق، وزش تندباد‌های لحظه‌ای، بارش تگرگ، اصابت صاعقه و کاهش محسوس دما پدیده غالب در این نواحی خواهد بود. 

بر اساس اطلاعیه این اداره کل آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آسیب به خطوط انتقال نیرو و خسارت به بخش‌های کشاورزی و زراعی در روزهای آینده دور از انتظار نیست. 

همچنین «سیاوش محمدی»، سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل، هم از کاهش دمای هوا در هفته جاری خبر داد و گفت: از اواخر وقت دیروز (یکشنبه) سامانه ناپایدار وارد استان اردبیل شده است که با نفوذ و فعالیت این سامانه در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه کاهش دما، رگبار باران و وزش باد‌های تند تا نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود. 

«مهدی صابری» رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی هم با بیان این‌که از اواسط هفته جاری برای اکثر مناطق استان افت محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی استان، تا پایان امروز وزش باد همراه با غبار در نواحی جنوبی و مرکز استان پیش‌بینی می‌شود. همچنین شکل‌گیری گرد و خاک در عراق و سوریه، باعث غبارآلود شدن استان‌های غربی از جمله آذربایجان غربی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید