• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62858
+
-

تسهیلات بلاعوض برای کشت گیاهان دارویی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق مختلف این استان از پرداخت تسهیلات بلاعوض به متقاضیان فعالیت در این حوزه خبر داد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «خلیل نیکشاد» گفت: متقاضیانی که در مناطق مختلف استان اقدام به کشت گیاهان دارویی از جمله بابونه و زعفران کنند به ازای هر هکتار ۱۶ تا ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به مساعد بودن شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان اردبیل به‌ویژه اراضی مستعد خلخال برای کشت و پرورش انواع گیاهان دارویی، توسعه این بخش کشاورزی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به قابلیت‌های استان و فعالیت چشمگیر زنان روستایی در جمع‌آوری گیاهان دارویی مدیریت ترویج سازمان برنامه‌های مختلفی در زمینه توانمند‌سازی بانوان تدوین کرده است.

نیکشاد با بیان این‌که شهرستان‌های خلخال و کوثر دارای ظرفیت بسیار خوب در تولید گیاهان دارویی هستند افزود: در این منطقه بیش از ۴۵۰ گونه گیاه دارویی شناسایی شده که با ثبت و پرورش آنها ضمن ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از بیکاران زمینه رونق اقتصادی منطقه نیز فراهم خواهد شد.

این مسئول از اختصاص ۱۰۰ هزار اصله نهال گل سرخ یارانه‌دار به شهرستان‌های کوثر و خلخال در سال جاری خبر داد و افزود: به دلیل اقلیم مناسب برای کشت این گل ۵۰ درصد سهم استان به این ۲ شهرستان اختصاص داده شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان اجرای بهینه نظام نوین ترویج کشاورزی و اشتغال روستایی، اعطای ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به مجریان طرح‌های کشت گیاهان دارویی و پرداخت بخشی از هزینه طرح آبیاری نوین را از جمله بسته‌های حمایتی ارائه شده به مجریان طرح‌های کشاورزی در استان ذکر کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید