• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62837
+
-

میزبانی تفت از نخستین جشنواره‌ گل انار

نخستین جشنواره گل انار به میزبانی روستای مبارکه در شهرستان تفت   برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، اولین جشنواره گل‌انار به میزبانی روستای مبارکه تفت در  ۱۲ تا ۱۴ تیرماه امسال برگزار می‌شود که برپایی غرفه‌های صنایع دستی و خوراکی‌های محلی، بازی‌های بومی محلی و کارگاه‌های آموزشی و تفریحی کودکان از بخش‌های این جشنواره خواهد بود. رونمایی از درخت آرزو‌های کودکان نیازمند و کودکان بی‌سرپرست نیز یکی دیگر از فعالیت‌های این جشنواره است که از شرکت‌کنندکان در جشنواره درخواست می‌‌شود اگر توانایی برآورده کردن برخی از آرزو‌های این کودکان را دارند، آرزو را از درخت جدا کنند.

لازم به ذکر است که برپایی مسابقه کودکان و خانواده‌ها، کارگاه سفالگری و مسابقه‌ بزرگ‌ترین سازه‌‌های خشتی کوچک هم از دیگر برنامه‌‌های شاد و مفرح این جشنواره برای کودکان و خانواده‌هاست.
همچنین بازدید از آسیاب آبی قدیمی، بازدید از نمایشگاه آداب و رسوم زرتشتیان و بازدید از سرو دوقلوی روستای مبارکه به همت اقامتگاه بوم‌گردی ناردونه و با همکاری کمیته گردشگری کودک و نوجوان با هدف احیای یک رسم قدیمی و با رویکرد گردشگری کودک و نوجوان با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و گروهی از گردشگران و میهمانان داخلی در هفته دوم تیرماه در روستای مبارکه شهرستان تفت برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید