• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62831
+
-

تاکید استاندار اصفهان بر توزیع عادلانه آب

در استان
تاکید استاندار اصفهان بر توزیع عادلانه آب

استاندار اصفهان با تاکید بر حیاتی بودن صرفه‌جویی در مصرف آب، از مسئولان آبفا خواست توزیع عادلانه آب در استان را در دستور کار خود قرار دهند.
به گزارش ایرنا«عباس رضایی» در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای برنامه‌‌ریزی استان در سالن استانداری با اشاره به اهمیت رعایت عدالت در استان افزود: مسئولان آب و فاضلاب باید اطلاع‌رسانی اضطراری در زمینه صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌‌ریزی شود که توزیع آب برای همه مناطق استان به یک اندازه و به صورت عادلانه انجام شود.
به گفته وی شایسته و عادلانه نیست که آب آشامیدنی و بهداشتی یک محله و نقطه‌ای از استان ساعت‌های طولانی قطع باشد اما دیگر نقاط در تمام ساعت شبانه‌روز از این نعمت ارزشمند برخوردار باشند.

استاندار اصفهان همچنین با انتقاد از حضور نداشتن برخی از مدیران کل در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، تصریح کرد: مدیران کل موظف به حضور در این جلسه هستند. مگر جلسه‌ای مهم‌تر از این شورا برای حل مشکلات استان وجود دارد که آقایان به راحتی از حضور در آن خودداری می‌کنند؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی اصفهان نیز گفت: اعتبارات و نحوه توزیع آن در اولین جلسه شورای برنامه‌‌ریزی در هر سال مطرح می‌شود اما دستور‌العمل اعتبارات در سال جاری با تأخیر اجرایی شد.

«نعمت‌الله اکبری» افزود: ساختار بودجه در سطح ملی در حال تغییر است و این تغییر را باید در بودجه‌های استانی هم مورد توجه قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان نیز گفت: در مجموع حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ لیتر در زمان اوج مصرف در این استان کمبود آب داریم.

«هاشم امینی» با اشاره به وضعیت نامناسب چاه‌های فلمن اظهار کرد: این چاه‌ها در گذشته ظرفیت تأمین 4 هزار و ۲۰۰ لیتر آب داشته اما در زمان حاضر امکان برداشت بیشتر از ۳۵۰ لیتر از آنها وجود ندارد.  

امینی با بیان این‌که شرایط سختی برای آب‌رسانی به تمام نقاط استان در فصل تابستان وجود دارد، تصریح کرد: در این شرایط مجبوریم آب‌رسانی به شهر اصفهان را کاهش دهیم و آب را در دیگر نقاط استان از جمله برخوار، شاهین‌شهر و قسمت‌هایی از شرق استان توزیع کنیم.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر برای رفع مشکل کم‌آبی در فصل تابستان ۳۵ چاه آب در شبکه توزیع شهر اصفهان، قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید