• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62606
+
-

پیگیری پرداخت خسارت سیل به کشاورزان سمنانی

معاون امور اقتصادی استاندار: باید مشکلات بخش کشاورزی از سوی مدیران استانی مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد

کشاورزی
پیگیری پرداخت خسارت سیل به کشاورزان سمنانی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان بر جدیت و رسیدگی برای پرداخت خسارت‌های وارده براثر سیلاب و سرمازدگی محصولات بخش کشاورزی استان سمنان تأکید کرد.
به گزارش تسنیم، «حشمت عسگری» در جلسه رسیدگی به مشکلات بخش کشاورزی شهرستان شاهرود و میامی که در سالن جلسات مدیریت بحران استان سمنان برگزار شد افزود: کشت گلخانه‌ای در شهرستان‌های میامی و شاهرود در کاهش خسارت‌ها و آسیب‌های ناشی از سیلاب و سرمازدگی اثرگذار است.

وی اضافه کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای باید یکی از اولویت‌های بخش کشاورزی در استان سمنان باشد.
عسگری با اشاره به وضعیت مطلوب بازار، ارزش‌افزوده بالا، مصرف کم آب و تسهیلات ارزان‌قیمت بیان کرد: با توجه به این شرایط نیاز است کشت گلخانه‌ای در 2 شهرستان میامی و شاهرود توسعه و گسترش یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان اظهارکرد: برگزاری استارت‌آپ‌ها با عنوان ارائه راهکارها برای جلوگیری از خسارت‌های سرمازدگی با محوریت پارک علم و فناوری شاهرود باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن پرداخت خسارت‌های وارده بخش کشاورزی از سیلاب اخیر در استان سمنان گفت: باید مشکلات بخش کشاورزی از سوی مدیران استانی مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان اظهار امیدواری کرد: دانش فعالان بخش کشاورزی افزایش یابد و با استفاده از سیستم‌های نوین در این بخش بتوانیم شاهد رونق و توسعه صنعت کشاورزی در استان باشیم.
عسگری افزود: مقررشده است در مورد تأمین روشنایی معابر، حصارکشی، گازرسانی به مجتمع‌های دامداری شهرستان‌های میامی و شاهرود مساعدت‌های لازم انجام شود.
وی گفت: باید نسبت به احداث مجتمع‌های جدید دام‌پروری در مناطقی که نیازسنجی انجام‌شده با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و تأمین منابع آبی اقدام لازم انجام شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید