• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62620
+
-

افزایش سرانه مصرف آب در دستجرد

مدیر امور شهرهای شرکت آب و فاضلاب استان قم سرانه مصرف مشترکان دستجرد را بیش از دو برابر سرانه استاندارد کشوری مشترکان شهرنشین دانست و یکی از مهم‌ترین دلایل آن را افزایش مصارف غیرشرب همه مشترکان به‌ویژه کاربری‌های غیردائم برشمرد.
به گزارش ایسنا، «احمد نکونام» در جمع مردم شهر دستجرد با اشاره به میزان بارش سال آبی استان به‌ویژه در شهر دستجرد اظهار کرد: به لطف خدا شرایط منابع آبی شهر نسبت به سال قبل دارای شرایط بهتری است، اما نباید این شرایط، باعث ایجاد توقع کاذب در میان شهروندان شود.

وی با اشاره به سرانه مصرف در شهر دستجرد گفت: یکی از دلایل افزایش سرانه در این شهر مصارف غیرشرب کاربری‌های غیر دائم، یعنی مشترکان فصلی در این شهر است که نزدیک به40 درصد مشترکان شهر دستجرد را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور شهرهای شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان این‌که شرایط هوایی مطلوب دستجرد در 3 ماهه گذشته سبب افزایش سفرهای ییلاقی به این شهر شده است بیان کرد: در همین راستا مصارف مشترکان نسبت به دوره مشابه سال قبل دارای افزایش معناداری است که شاید بخشی از آن متوجه شرایط هوایی مناسب در این شهر باشد.

وی با بیان این‌که در صورت رعایت سرانه مصرف، منابع تأمین آب شهر پاسخگوی نیاز آبی شهروندان است گفت: رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان امکان‌پذیر است و عمل به مصادیق آن نیز دشوار نیست که تحقق آن فقط مستلزم توجه به آموزه‎های دینی و اخلاقی در حوزۀ حقوق شهروندی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :