• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62603
+
-

وعده وزیر برای حل مشکل صنایع قم

راه‌اندازی فاز سوم منطقه سلفچگان، لحاظی از درصد معافیت مالیاتی صادرکنندگان و تسهیل شرایط صادرات مهم‌ترین مشکل صنایع سلفچگان است که در دستور کار قرار گرفته است

استاندار قم از وعده مساعد وزیر اقتصاد در حل مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی در این استان خبر داد و گفت: ایشان مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی قم را قابل حل می‌داند.
به گزارش مهر، «بهرام سرمست» در حاشیه بازدید وزیر اقتصادی و دارایی از منطقه اقتصادی سلفچگان افزود: استان قم از وزارت اقتصاد در زمینه تولید در سال رونق تولید توقعاتی دارد که یکی از این موارد اعمال ماده معافیت مالیاتی بود که قرار بر پیگیری شد و وزیر اقتصادی و امور دارایی نیز برای رفع این مشکل در سطح ملی وعده مساعد داده است.

وی اضافه کرد: وزیر اقتصاد مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی استان را قابل حل دانسته است.
استاندار قم افزود: مسئولان با هدف اطلاع از مشکلات و دغدغه‌های موجود در واحدهای صنعتی و تولیدی به بازدیدهای میدانی ادامه خواهند داد تا بتوانند مشکلات را برطرف سازند.
وی عنوان کرد: برخی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در استان قابل حل شدن نیست. بنابراین با بازدیدهای میدانی مسئولان ملی در حال مدیریت است.


جهش صادرات کشور 

وزیر امور اقتصادی و دارایی از جهش وزنی میزان صادرات کشور در 3 ماه امسال خبر داد. «فرهاد دژپسند» در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، این منطقه را یکی از قدیمی‌ترین مناطق ویژه اقتصادی کشور از نظر تعداد و تنوع واحدهای اقتصادی خواند و گفت: بررسی مشکلات واحدهای تولیدی کشور به‌ویژه منطقه سلفچگان اهمیت بسیار زیادی دارد و در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که این منطقه با آن مواجه است، بهره‌برداری نکردن از ظرفیت اسمی آن است که سبب شده شاخص آن از متوسط کل مناطق ویژه کشور پایین‌تر باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برخی مشکلات تولیدکنندگان منطقه ویژه سلفچگان و مباحث انجام شده در دیدار با فعالان اقتصادی مسئولان استان در مورد بحث بازگشت ارز ناشی از صادرات بیان کرد: با بسته سیاست ارزی که امسال به تصویب کمیته 5 نفره(متشکل از وزرای اقتصاد، نفت، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی) رسید و توسط بانک مرکزی ابلاغ شد، شرایط صادرات به شکلی تسهیل شد که میزان بازگشت ارز صادرکنندگان را افزایش داد.

وی افزود: ما وقوف کامل به مشکلات ناشی از هزینه‌های انتقال، آن هم در شرایط فعلی کشور داریم و به همین خاطر، درصدی را هم برای معافیت صادرکنندگان در خصوص هزینه انتقال در نظر گرفتیم.
دژپسند با بیان این‌که در بسته ابلاغی سیاست ارزی کمیته 5 نفره، بخش قابل توجهی از ارزها می‌توانند در بازار سنا عرضه شود و بخش دیگری می‌تواند به صورت واردات در قبال صادرات به کشور برگردد اظهار کرد: در این شرایط، قطعاً صادرکنندگان ترغیب به بازگشت ارزهای ناشی از صادرات به کشور می‌شوند.

وی با اشاره به بازدید خود از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: تولید بخشی از واحدهای مستقر در منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد خوبی داشته است و حتی برخی واحدها درصدد افزایش فعالیت خود به 3 نوبت کاری هستند.
دژپسند افزود: با مساعدت و تلاش مسئولان استان قم، خیلی راحت می‌شود فاز سوم منطقه ویژه سلفچگان را در آینده نه چندان دور راه‌اندازی کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به دلیل اهمیت منطقه آزاد تجاری سلفچگان در برنامه‌های آینده دولت و وزارت اقتصاد، گمرک جمهوری اسلامی برخی طرح‌های خود را به صورت پایلوت در این منطقه به اجرا گذاشته تا با فراهم شدن شرایط در سایر نقاط کشور نیز آنها را اجرا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید