• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62557
+
-

همبازی مارادونا این هفته در تهران

همبازی مارادونا این هفته در تهران

پروسه انتخاب جانشین برانکو حالا دیگر طولانی و خسته‌کننده شده است. با وجود این به‌نظر می‌رسد که مدیران باشگاه با گزینه نهایی خود به توافق رسیده‌اند. آنها در نهایت روی حضور گابریل کالدرون به نتیجه و جمع‌بندی لازم دست یافته‌اند و به‌زودی او را به‌عنوان سرمربی در فصل آینده اعلام خواهند کرد. کالدرون همانند برانکو ایوانکوویچ سابقه حضور در لیگ عربستان را در کارنامه دارد و روی نیمکت تیم‌های مطرح الهلال و الاتحاد این کشور حضور یافته و البته 8سال قبل‌تر از برانکو موفق به حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا شده که مثل برانکو به مقام نایب‌قهرمانی رضایت داده است. با این حال، دو قهرمانی در لیگ عربستان و یک قهرمانی جام‌حذفی را به نام خود ثبت کرده است. البته او طی 7سال اخیر در تیم‌هایش به نتایج خوبی نرسیده و با ناکامی بن‌یاس امارات،  الوصل و قطر را ترک کرده است. شنیده‌ها حاکی از این است که توافق با کالدرون بر سر مسائل مالی هم انجام شده است و این مربی آرژانتینی اوایل این هفته به تهران خواهد آمد تا بعد از مذاکره نهایی با مسئولان پرسپولیس قرارداد رسمی خود را با این باشگاه امضا کند.
   همبازی مارادونا بدون جام
گابریل کالدرون به واسطه حضور در جام‌های جهانی 1982 و 1990، چهره‌ آشنایی برای فوتبالی‌ها به‌حساب می‌آید. او که خط‌خورده بزرگ آرژانتینی‌ها در جام‌جهانی‌1986 بود تا در حسرت قهرمانی جهان بماند، در سال‌90 با مارادونا تا فینال رفت اما نتوانست به جام برسد. او
 روی هم رفته 23‌بازی ملی برای آرژانتینی‌ها انجام داده و یک‌گل ملی هم در کارنامه دارد؛ گلی که در یک بازی دوستانه وارد دروازه دانمارک شده است. فراموش نکنیم کالدرون در جام‌های جهانی بیشتر یک‌مهره ذخیره اما کلیدی برای آرژانتینی‌ها بود. پاری‌سن‌ژرمن هم مهم‌ترین تیم باشگاهی کالدرون در دوران بازیگری‌اش بوده است. او به عنوان هافبک 131‌بازی برای فرانسوی‌ها انجام داد و 38‌گل هم به ثمر رساند.
  شایعه عجیب در مورد کالدرون
ساعاتی بعد از انتشار خبر توافق باشگاه با کالدرون در برخی اخبار شنیده شد که او یک یهودی است و به همین دلیل از سوی مدیران پرسپولیس از لیست خط خورده است. به‌نظر می‌رسد عده‌ای از اطرافیان که نتوانسته‌اند گزینه مورد نظر خود را به باشگاه تحمیل کنند با به راه انداختن چنین فضایی می‌خواهند این مربی آرژانتینی را از پرسپولیس دور کنند. حالا باید دید مدیران باشگاه پرسپولیس چه واکنشی نسبت به این حواشی خواهند داشت.
  کاررا را دور کردند تا کالدرون سرمربی شود
پیش از توافق نهایی با کالدرون مسئولان پرسپولیس به‌دنبال این بودند که هر طور شده با کاررا به توافق برسند. در شرایطی که در مورد کاررا ایتالیایی گفته می‌شد که او پول هنگفتی از پرسپولیس مطالبه کرده اما شنیده‌ها حاکی از این است که کاررا در آستانه توافق با پرسپولیس قرار داشت ولی بعضی‌ها با طرح چنین شایعاتی تلاش کردند این مربی ایتالیایی را از پرسپولیس دور کنند که در نهایت این اتفاق افتاد و جذب کاررا منتفی شد.
  همسر پراندلی،  مانع مذاکره پرسپولیس شد
گویا در جریان مذاکرات پرسپولیس با مربیان خارجی،  پراندلی ایتالیایی هم یکی از گزینه‌های جذاب مطرح‌شده برای این تیم بوده اما یک اتفاق خانوادگی مانع پا گرفتن مذاکره با این مربی شده است. شنیده‌ها حاکی است بعد از تماس‌های مسئولان باشگاه با این مربی ایتالیایی،  او حاضر به مذاکره شده اما خانواده‌اش از انجام این مذاکرات جلوگیری کرده اند. گویا همسر پراندلی حاضر نیست که او از ایتالیا به کشور دیگری برود و به همین دلیل این گزینه در نهایت برای سرخپوشان منتفی شد.
  قرارداد برانکو و پرسپولیس هنوز فسخ نشده!
درحالی‌که برانکو به جده رفته تا قرارداد خود را با باشگاه الاهلی عربستان امضا‌ کند، اما قرارداد او با پرسپولیس هنوز فسخ نشده و به همین دلیل برانکو هنوز نتوانسته با وجود سفر به عربستان، قرارداد با الاهلی را به امضا‌ برساند. درصورتی که برانکو بخواهد قراردادش را با پرسپولیس به‌صورت یکطرفه فسخ کند، باید به پرسپولیس خسارت دهد و به همین دلیل او این کار را انجام نداده و منتظر توافق با پرسپولیس است تا از نظر مالی ضرر نکند. برانکو می‌داند فسخ قرارداد یکطرفه با سرخ‌ها برای او ضرر مالی به همراه دارد و دست به این کار نزده است. در واقع مسئولان الاهلی عربستان منتظر فسخ قرارداد برانکو با پرسپولیس هستند تا بتوانند با او قرارداد امضا کنند و تا زمانی که پرسپولیس قراردادش را با برانکو فسخ نکند، امکان این اتفاق نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید