• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62556
+
-

نگرانی از ویزای آمریکا پس از شادی صعود



تیم صعود کرده، اما هنوز استرس هست؛ استرس نرفتن به شیکاگو. جمعه‌شب بود که نخستین‌بازی از هفته پنجم در پولوودیو بلغارستان برگزار شد. حریف صربستانی، برزیل را شکست داده بود و همین یک پیروزی طلایی، کارنامه‌اش را درخشان کرده بود و ایران را نگران.
تیم ملی والیبال ایران از 4هفته گذشته لیگ ملت‌های والیبال 10پیروزی داشت و تیم دوم جدول بود. با این حال، احتمال صعودنکردن وجود داشت. بهترین راه این بود که در همان بازی اول با صربستان کار تمام شود. حریف بعدی بلغارستان بود و با استفاده از امتیاز میزبانی می‌توانست دردسرساز شود، آمریکا هم هرچند با تیم دوم به پولوودیو آمده، اما نمی‌شد به این پیروزی هم امیدوار بود. جدا از قدرت یا ضعف حریف، بعید نبود استرس بازیکنان ایران و اینکه تکلیف به بازی آخر کشیده می‌شود، کار دستشان بدهد.قبل از شروع بازی، همه تیم استرس داشتند؛ از ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم گرفته تا بازیکنان. ایگور که قبل از بازی مدام بین رختکن و سالن در حال رفت‌وآمد بود، بعد از بازی گفت: «همه ما استرس داشتیم، به هر حال بازی سختی بود و ما با این پیروزی بود که می‌توانستیم صعودمان را قطعی کنیم.». ایران با وجود همه نگرانی‌هایش بازی خوبی مقابل صربستان به نمایش گذاشت و در 4ست به پیروزی رسید. با این پیروزی صعود به مرحله نهایی قطعی شده و خیال همه راحت. دیروز بازیکنان اصلی استراحت کردند تا تیم دوم مقابل بلغارستان قرار بگیرد. در بازی امروز با آمریکا هم برنامه همین است. بازیکنان اصلی فقط وزنه می‌زنند و برای مرحله نهایی آماده می‌شوند اما موضوع این است که ایران می‌تواند در مرحله نهایی بازی کند؟
آمریکایی‌ها میزبان مرحله نهایی هستند و این میزبانی برای چندین سال ثابت است. بازیکنان ایران که قبل از شروع لیگ به‌دنبال ویزای این کشور بودند، هنوز هم نمی‌دانند حضورشان در شیکاگو قطعی شده یا نه. سفر یک‌روزه به دوبی برای گرفتن ویزا انجام شد اما با گسترده‌تر‌شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این نگرانی وجود دارد که این تحریم‌ها به ورزش هم برسد. فقط ایرانی‌ها نیستند که این ذهنیت را دارند؛ کسانی که با والیبال و لیگ جهانی درگیر هستند، دنبال مشخص‌شدن وضعیت ایران هستند. سایت sportowfakty از میرسلاو پرژدپلسکی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی پرسیده آیا برای بازیکنان ایرانی ویزای آمریکا صادر می‌شود؟ جواب او این است که: «یکی از شرط‌های دادن میزبانی، دادن ‌ویزا به همه تیم‌هاست.» اما خود پرژدپلسکی هم نگران تصمیمات عجیب ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست: «خطراتی نسبت به تصمیمات ترامپ وجود دارد.»امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی ایران در بلغارستان به بازیکنان خبر داده که ویزاها صادر شده اما او هم هنوز مطمئن نیست که این ویزا برای همه بازیکنان و همراهان تیم صادر شده یا اینکه آمریکا فقط به عده‌ای خاص ویزا داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید