• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62553
+
-

۱۰۰ روستای ایلام به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: به زودی ۱۰۰ روستای این استان به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند. به گزارش مهر «عباس بیرامی» اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهوری به ایلام ۱۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند و این تعداد تا پایان شهریور به ۲۲۶ روستا افزایش خواهد یافت.

وی افزود: همچنین، همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به ایلام، ۲۷ دستگاه خودپرداز در مناطق محروم با اعتبار ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شوند. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه از توسعه ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری خبر داد و گفت: در این راستا ۱۲۷ سایت تلفن همراه راه‌اندازی و ۲۰ روستای محروم از تلفن خانگی بهره‌مند می‌شوند. ۸ روستا به ‌صورت تک‌ارتباطی خواهند بود.

وی دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سفر رئیس‌جمهوری را به ایلام کابل نوری و فیبر خانگی، مرکز خدمات مخابراتی و توسه پهنای باند دیتای استان دانست. بیرامی ادامه داد: اعتبار افتتاح این پروژه ۱۹۷ میلیارد تومان است. این بهره‌برداری‌ها موجب توسعه شبکه ارتباطی استان می‌شود. وی گفت: بازسازی شبکه ارتباطی استان که بر اثر سیل اخیر مشکل پیدا کرده، از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و واحدهای تابعه آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید