• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62542
+
-

ابتلا به عفونت با شنا در کانال‌های روباز

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افزایش دمای استان و احتمال روی آوردن مردم به شنا و تفریحات آبی، بر لزوم خودداری از شنا در کانال‌های روباز آب به علت خطر ابتلا به عفونت‌های گوارشی و پوستی تاکید کرد. دکتر «مهدی حسینی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به استقرار سامانه هوای گرم در خوزستان و تقویت الگوهای تابستانی، شهروندان به منظور جلوگیری از گرمازدگی از حضور در فضای آزاد و پیاده‌روی طولانی‌مدت و فعالیت‌های فیزیکی زیر نور خورشید خودداری کنند.

وی افزود: در فضای آزاد از کلاه‌های لبه‌دار و لباس‌های نخی با رنگ روشن استفاده شود. همچنین در فضای آزاد استفاده از عینک آفتابی استاندارد و کرم ضدآفتاب مناسب برای پیشگیری از آفتاب‌سوختگی ضروری است. رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان این‌که استحمام مداوم برای جلوگیری از گرمازدگی موثر است، گفت: همچنین نوشیدن روزانه خاکشیر، تخم شربتی و آبلیمو در این شرایط موثر است. حسینی‌زاده تاکید کرد: در این شرایط باید از خروج سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و عروقی به بیرون از ساختمان‌ها جلوگیری شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در صورتی که افراد مجبور به فعالیت در محیط باز هستند، تعداد دفعات استراحت و فاصله انداختن بین کار باید رعایت شود. همچنین کودکان نباید تنها در اتومیبل بمانند. رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از تهیه و خرید هر نوع ماده غذایی از فروشندگان دوره‌گرد خودداری شود. همچنین تا حد امکان از بستنی‌های پاستوریزه صنعتی به جای بستنی‌های سنتی استفاده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید