• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62538
+
-

موافقت با ایجاد ۵ رشته در دانشگاه‌های آبادان و خرمشهر

نماینده آبادان در مجلس از کسب موافقت وزارت علوم برای افزایش 5 رشته جدید و ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های آبادان و خرمشهر خبر داد. «عامر کعبی» در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: با توجه به ضرورت ارتقای جایگاه دانشگاه‌ها و همچنین نیازمندی خوزستان به رشته‌های مختلف در زمینه‌های کاربردی، پیگیری این موضوع از طریق وزیر علوم انجام و به کسب موافقت وی منجر شد.

وی از موافقت وزارت علوم با افزایش ظرفیت جذب دانشجو در برخی از رشته‌های تحصیلی خبر و ادامه داد: بر این اساس، با درخواست افزایش چند دانشجو در رشته‌های محیط زیست، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی و شیلات در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری موافقت شد.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش دانشجو در رشته‌های ریاضیات و کاربردها، اقیانوس‌شناسی، شیمی محض، زیست‌شناسی عمومی و زمین‌شناسی به تعداد ۴۰ دانشجو در مقطع کارشناسی نیز مورد موافقت وزیر علوم و تحقیقات قرار گرفت.

کعبی افزود: تجمیع دانشگاه صنعت نفت در آبادان نیز از موارد مهم دیگری است که در حال پیگیری است. وی اظهار کرد: با توجه به این‌که آبادان محل اصلی دانشگاه صنعت نفت شناخته می‌شود و این‌که جنگ تحمیلی باعث تقسیم شدن این دانشگاه در چند شهر کشور شد، به همراه امضای 2 نماینده دیگر شهرستان درخواست تجمیع این دانشگاه‌ها در آبادان به وزیر علوم تحویل داده شد.

نماینده آبادان در مجلس اظهار کرد: موافقت برای درج نام و رشته‌های دانشگاهی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در دفترچه آزمون سراسری توسط وزارت علوم نیز گرفته و قرار شده است که این اقدام از این پس و همزمان با انتشار دفترچه کنکور سال ۱۳۹۸ انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید