• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62520
+
-

ساخت 2 پل کابلی در دره شیرز کوهدشت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری لرستان از احداث 2 پل کابلی در دره شیرز کوهدشت خبر داد.به گزارش ایسنا «امین قاسمی» اظهار کرد: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران، مطالعات زیرساخت‎های گردشگری دره شیرز کوهدشت در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و 4 پهنه زیرساختی در اطراف دره پیش‎بینی شد.

وی ادامه داد: به منظور تسهیل رفت و آمد گردشگران به دره شیرز کوهدشت، بررسی لازم برای ایجاد پل کابلی در 2 نقطه این منطقه زیبای گردشگری توسط معاونت گردشگری و دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی صورت پذیرفته و با تامین اعتبار لازم و عقد قرارداد با پیمانکار، عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به این‌که این 2 پل کابلی در ورودی دره به طول هر کدام 50 متر احداث خواهند شد، گفت: برای اجرای این طرح 4 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.قاسمی تاکید کرد: این پل‌ها، علاوه بر کاربرد تردد برای گردشگران، با توجه به معلق بودنشان، دارای هیجان و جذابیت نیز هستند. توصیه‎های لازم به پیمانکار برای تطبیق سازه با شرایط محیطی و طبیعی منطقه نیز ارائه شده است.

وی با بیان این‌که میراث فرهنگی لرستان در صورت تامین اعتبار و برحسب نیاز، احداث پل کابلی را در دیگر نقاط دره شیرز کوهدشت در دستور کار قرار خواهد داد، تعریض یک کیلومتر از مسیر راه دسترسی و ساماندهی و بهسازی زیرساخت‎های گردشگری را در این منطقه زیبا از دیگر اقدامات در دست اقدام این اداره کل بر شمرد که در حال حاضر عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.این مسئول گفت: دره شگفت‌انگیز شیرز در 55 کیلومتری شهر کوهدشت واقع شده و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :