• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62509
+
-

بهره‌برداری از ۵ تصفیه‌خانه لرستان تا ۱۴۰۰

مدیرعامل آبفای لرستان: عملیات ساختمانی 3 تصفیه‌خانه تا پایان تابستان امسال به اتمام می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب شهری لرستان گفت: ۵ تصفیه‌خانه این استان تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسند. به گزارش تسنیم «حمیدرضا کرموند» با اشاره به پروژه‌های شاخص این استان در زمینه آب ‌و فاضلاب اظهار کرد: عملیات ساختمانی 3 تصفیه‌خانه تا آخر تابستان امسال به اتمام می‌رسد.

وی در رابطه با تامین مالی پروژ‌ه‌ها هم گفت: در سال 97 از محل بند «و» بودجه حدود 15 میلیارد تومان تهاتر کردیم. همچنین برای پروژه‌ها، به ‌دلیل کمبود نقدینگی، 40 میلیارد تومان از طریق وام گرفتن از بانک‌های داخلی تامین کردیم.

کرموند با بیان این‌که پروژه آبرسانی کوهدشت می‌تواند آب مورد نیاز مردم این شهر را به‌ صورت میان‌مدت تامین کند، اظهار کرد: پروژه آبرسانی به کوهدشت شامل 14 حلقه چاه، بیش از 25 کیلومتر خط انتقال و ایستگاه پمپاژ و 3 مخزن ذخیره است، هم‌چنین ایستگاه پمپاژ متفاوت با راندمان بالا و هزینه بسیار کم در مقایسه با ایستگاه‌های پمپاژ زمینی از مشخصات بارز این پروژه است.

وی گفت: مخازنی که در پروژه آبرسانی به شهر کوهدشت تعریف شده‌اند پیش‌ساخته هستند و افزود: تامین آب کوهدشت همواره با مشکل همراه بوده و مردم این شهر از این نظر در مضیقه بوده‌اند. مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب شهری لرستان اظهار کرد: این پروژه می‌تواند آب مورد نیاز را به ‌صورت میان‌مدت تامین کند.

کرموند بیان کرد: اعتباری که برای پروژه آبرسانی کوهدشت هزینه شده، 30 میلیارد تومان بوده و از ردیف‌های استانی و ردیف‌های تنش آبی تامین شده ‌است.وی گفت: در زمینه سازگاری با کم‌آبی، یکی از راهکارهایی که شرکت آب ‌و فاضلاب در استان لرستان در پیش گرفته، این است که ظرفیت تامین آب را افزایش دهد.مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب شهری لرستان ادامه داد: لرستان، با وجود بارندگی زیاد نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر، از لحاظ تامین آب شرب در مضیقه است.

کرموند گفت: ما با هوشمندسازی، صرفه‌جویی در مصرف آب، جلوگیری از هدررفت آب در شبکه‌های توزیع و همچنین فرهنگ‌سازی و کارهایی که با مسئولان اجتماعی انجام می‌دهیم، توانسته‌ایم گام‌هایی را در جهت سازگاری با شرایط کم‌آبی برداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید